عصر بازار

مدیرکل بیمه سلامت لرستان مطرح کرد:

اختصاص ۶ درصد از مجموع هزینه‌های بیمه سلامت به درمان بیماران خاص

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: این سازمان بیمه‎گر ۶ درصد از کل هزینه‌های خود را به درمان بیماران خاص تخصیص داده است.

اختصاص ۶ درصد از مجموع هزینه‌های بیمه سلامت به درمان بیماران خاص
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مریم آزادی در خصوص عملکرد بیمه سلامت در لرستان اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت استان لرستان جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون و 120 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد 690 هزار نفر روستایی و عشایری هستند.

    مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه 230 هزار نفر در استان به صورت رایگان در صندوق بیمه سلامت همگانی بیمه شده اند، عنوان کرد: از 920 هزار نفر ذکر شده در سطح استان هیچ‌گونه حق بیمه‌ای دریافت نمی‎شود و به آن‎ها جهت اخذ خدمات درمانی در بخش بستری و سرپایی دفترچه بیمه‎ای به صورت رایگان داده شده است و مابقی جمعیت بیمه شده تحت پوشش صندوق‎های کارکنان دولت و سایر اقشار بیمه سلامت هستند.

    وی ادامه داد: بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش خود با تمام موسسات تشخیصی، درمانی سطح استان قرارداد منعقد کرده است.

    این مسوؤل تعداد موسسات تشخیصی، درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان لرستان را 650 موسسه اعلام کرد و گفت: بیمارستان‎ها، درمانگاه‎ها، داروخانه‎ها، مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‎ها با بیمه سلامت استان دارای قرارداد هستند.

    آزادی اضافه کرد: 113 مرکز بهداشتی، درمانی در روستاهای استان خدمات سطح یک که شامل ویزیت پزشک عمومی، خدمات مامایی، بهداشت دهان و دندان کودکان زیر 14 سال، مراقبت از مادران باردار و غیره است را به افراد روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می‎دهند که در این سرفصل دانشگاه علوم پزشکی وظیفه تامین پزشک و بیمه سلامت وظیفه خرید خدمات را بر عهده دارند.

    مدیرکل بیمه سلامت لرستان تعداد بیماران خاص تحت پوشش این سازمان بیمه‎گر را یک‌هزار و 400 نفر دانست و افزود: بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس هستند که علی‌رغم اینکه جمعیت کمی از بیمه‎شدگان را تشکیل ‎می‌دهند، اما به دلیل دارا بودن بیماری سخت و هزینه‎های بالای درمانی، بیمه سلامت شش درصد از کل هزینه‌های درمان را به این‎گونه از بیماران تخصیص داده است.

    وی در پایان با بیان اینکه بیمه سلامت استان لرستان در سال گذشته حدود 12 میلیارد و 800 میلیون تومان برای بیماران خاص هزینه کرده است، یادآور شد: برای بیماران صعب العلاج و سرطانی ارائه تمام خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در مراکز دولتی رایگان است و این سازمان صد درصد هزینه‎های درمان این بیماران را پرداخت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی