عصر بازار

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

یکسان سازی نرخ ارز از اولویت های مجلس است

عصر اعتبار- رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکسان سازی نرخ ارز یکی از اولویت‌های کاری مجلس است، گفت: در سال‌های گذشته ثابت نگهداشتن نرخ ارز، به تولیدکنندگان فشار زیادی را وارد کرده است.

یکسان سازی نرخ ارز از اولویت های مجلس است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا تاجگردون در نشست نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان اصفهان، به حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در استان چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: موضوع آب رودخانه زاینده رود را می‌توان با اتحاد رفع کرد و در این مساله بحث بالادست و پایین دست مطرح نیست.

    وی افزود: می‌توان با الگوبرداری از طرح نجات دریاچه ارومیه، چهارچوب و محدوده‌ای را برای دولت معین کرد تا رودخانه زاینده رود نیز احیا شود.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مساله آب را یک موضوع ملی دانست و اضافه کرد: در صورتی که عرق ملی داشته باشیم باید به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات باشیم.

    تاجگردون خاطرنشان کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی سعی شده است تا موضوعات مطرح شده از طرف فعالان اقتصادی با کمترین تغییرات تصویب شود، چراکه این مطالب برای حل مشکلات لمس شده توسط فعالان اقتصادی ارایه می‌شود.

    وی با تاکید بر واقعی شدن نرخ ارز اظهار کرد: برای مابه التفاوت نرخ ارز برای بخش خصوصی 30  هزار میلیارد تومان مصوب شده است. پیرامون موضوع نرخ ارز، دولت عملکرد ضعیفی داشته، اما قول‌هایی پیرامون این موضوع و رفع مشکلات مربوط به آن داده‌اند.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه  کرد: در زمانی پنج میلیارد و در زمانی 7 و 8 میلیارد دلار بابت مابه التفاوت نرخ ارز هزینه شد، اما برای هیچ کسی این پرسش مطرح نشد که چرا کارها به صورت اصولی انجام نمی‌شود و چرا چنین هزینه‌هایی پرداخت می‌شود.

    تاجگردون، یکسان سازی نرخ ارز را یکی از اولویت‌های کاری مجلس دانست، گفت: در سال‌های گذشته ثابت نگهداشتن نرخ ارز، به تولیدکنندگان فشار زیادی را وارد کرده است.

    وی پیرامون وضعیت بانک‌ها و نحوه رفتار آنها با فعالان اقتصادی اشاره و تصریح کرد: نمی‌توان به بانک‌ها خرده گرفت، چراکه وضعیت بانک‌ها از آنچه تصور می‌شود هم وخیم تر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی