عصر بازار

سقوط شاخص بورس لندن به رغم افزایش قیمت نفت خام برنت

عصر اعتبار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در پایان معاملات روز چهارشنبه، به رغم افزایش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، باز هم روند کاهشی داشت.

سقوط شاخص بورس لندن به رغم افزایش قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز چهارشنبه با کاهش 0.17 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 11 واحد کاهش، به 6 هزار 634 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با کاهش 0.39درصدی مواجه بود و با 65 واحد کاهش به 16 هزار و 997 واحد رسید.
    به گفته تحلیل گران کاهش شاخص سهام در بورس لندن به رغم افزایش ارزش سهام بانک ها، به دلیل سقوط ارزش سهام شرکت های فعال در حوزه مسکن به دلیل بروز نگرانی از آثار منفی اقتصادی برگزیت بوده است.
    در همین حال در میان شاخص سایر بورس های اروپایی در روز چهارشنبه، 'دکس' آلمان افزایش و 'کک 40 ' فرانسه و 'آیبکس ' اسپانیا کاهش داشتند.
    در پایان معاملات روز چهارشنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 0.26 درصد افزایش و شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 0.16 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 0.17 کاهش یافتند.
    پوند انگلیس نیز عصر روزچهارشنبه در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.19 درصد کاهش، در مقابل 1.3317 دلار و همچنین با 0.47 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.1948 یورو معامله شد.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز چهارشنبه در بازار لندن، با حدود 1.19 دلار افزایش( 2.9 درصد) به 48.72 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز چهارشنبه با 1.27 دلار افزایش ( 3.2 درصد) به 40.78 دلار رسید.
    به گفته تحلیل گران، افزایش 3درصد بهای نفت خام در بازار های جهانی عمدتا ناشی از گزارش جدید دولت آمریکا در مورد کاهش غیرمنتظره موجودی ذخایر گازوئیل این کشور بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو