عصر بازار

هفته رکوردها در بازار طلا و سکه

عصر اعتبار- به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به بالاترین رقم خود طی سه ماه اخیر رسیده که می‌توان آن را هفته رکوردها در قیمت طلا و سکه دانست.

هفته رکوردها در بازار طلا و سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای با اشاره به آغاز روند افزایش قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته پیش بیان کرد: قیمت طلای جهانی در هفته ای که گذشت تا حدود 13 دلار افزایش یافت و همین موضوع سبب شد که قیمت سکه به بالاترین رقم خود طی سه ماه اخیر برسد.

    وی ادامه داد: یکی از علل اصلی این اتفاق، منفی شدن شاخص‌های اقتصادی در آمریکا و نیز افزایش تقاضا در بازارهای جهانی بود.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین با اشاره به علل مختلف افزایش قیمت طلا در سه ماه اخیر، عنوان کرد: در این مدت چهار عامل به بازار جهانی طلا شوک وارد کرد. یکی از آنها خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود. تثبیت نرخ بهره در آمریکا، شاخص نرخ بیکاری و شاخص تولیدات صنعتی در این کشور که با کاهش مواجه بوده است نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا طی سه ماهه اخیر بوده است.

    کشتی‌آرای همچنین در مورد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم و باید تا دوشنبه هفته آینده صبر کنیم. شوک‌های ناگهانی وارد شده به بازار طلا بستگی به اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای دارد که طی هفته رخ می‌دهد و به دلیل تعطیل بودن بازارهای جهانی تا دوشنبه هفته آینده فعلا در این زمینه نمی‌توان اظهارنظر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی