عصر بازار

طلای جهانی ثابت ماند

عصر اعتبار- طلای جهانی پس از ثبت افزایش اندک در معاملات روز پنج شنبه، در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه تغییر چندانی نداشت اما به سوی دومین رشد هفتگی متوالی در حرکت است.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1361 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با 0.2 درصد افزایش، در 1360.80 دلار بسته شد و از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.8 درصد رشد نشان می‌دهد.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و در 1367.30 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه 2.70 دلار یا 0.2 درصد افزایش یافت و در 1367.40 دلار بسته شد.

    معامله‌گران و سرمایه‌گذاران طلا در انتظار نشانه‌هایی از زمان افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به ویژه از گزارش اشتغال روز جمعه هستند.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز را که بازدهی ندارد افزایش داده و از سوی دیگر با حمایت از ارزش دلار، قیمت‌ طلا را تحت فشار قرار می‌دهد.

    اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده‌اند گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا برای ماه ژوییه رشد 180 هزار شغل جدید را نشان دهد در حالی که پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری از 4.9 درصد در ژوئن به 4.8 درصد در ژوییه کاهش یافته است.

    در این بین آماری که روز گذشته منتشر شد نشان داد: شمار آمریکایی‌های متقاضی دریافت مزایای بیکاری هفته گذشته افزایش غیرمنتظره‌ای داشته است، در حالی که تعدیل دوباره نیرو در بخش انرژی اخراج‌های اعلام شده از سوی کارفرمایان آمریکایی در ماه ژوییه را افزایش داده است.

    جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو انتظار دارد تا طلا زمانی که این گزارش نشانه های روشنی از وضعیت بازار کار فراهم کند، تغییر چندانی نداشته باشد یا اندکی کاهش پیدا کند. بعضی از فعالان بازار بر این باورند که نشانه‌های پویایی بازار اشتغال دلیل کافی برای افزایش نرخهای بهره آمریکا تا ماه آینده فراهم خواهد کرد. چنین اقدامی ارزش دلار را تقویت کرده و قیمت فلزات ارزشمند را پایین‌تر می برد.

    بازارهای سهام آسیایی روز جمعه به دنبال تصمیم بانک مرکزی انگلیس برای کاهش نرخ‌های بهره و اجرای تدابیر محرکه مالی صعود کردند.

    بانک مرکزی انگلیس در نشست سیاست پول ماهانه خود که روز پنج‌شنبه برگزار شد به منظور حمایت از اقتصاد در برابر تبعات تصمیم اخیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار از سال 2009 نرخ‌های بهره را کاهش داد.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره آمریکا و ابهامات اقتصادی که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرده، 28 درصد رشد قیمت داشته است.

    ذخائر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج‌شنبه 0.37 درصد افزایش یافت و به 973.21 تن رسید.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری برای سومین روز متوالی اُفت کرد و با 0.7 درصد کاهش به 699.25 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش 1153 دلار بود، در حالیکه هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش به 20.35 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو