عصر بازار

اجرایی نشدن تفاهمنامه‌های زیست محیطی دریای خزر پس از ۱۳ سال

عصر اعتبار- معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ترند گفت: ۴ تفاهمنامه در سال ۲۰۰۳ برای حفاظت از محیط زیست بین کشورهای ساحلی دریای خزر امضا شد اما تاکنون یکی از این پروتکل‌ها اجرایی شده است این در حالی است که ۱۰ میلیون ایرانی در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند.

اجرایی نشدن تفاهمنامه‌های زیست محیطی دریای خزر پس از ۱۳ سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ترند، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند گفته است ایران خواستار همکاری کشورهای ساحل دریای خزر به ویژه آذربایجان برای مقابله با آسیب‌های زیست محیطی است که دریای خزر را تهدید می‌کند.

    رئیس سازمان محیط زیست به خبرگزاری آذربایجانی ترند گفت: 4 پروتکل در سال 2003 برای حفاظت از محیط زیست بین کشورهای ساحلی دریای خزر امضا شد اما تاکنون یکی از این پروتکل‌ها اجرایی شده است امیدواریم که از طریق همکاری با آذربایجان اجرایی شدن سایر پروتکل‌ها را عملی سازیم.

    ابتکار گفت: مهمترین مساله ضروری این است که درباره آلودگی دریای خزر چاره‌ای بیندیشیم این الودگی‌ها بیشتر به واسطه اکتشافات نفتی صورت می‌گیرد. باید ترکیبی را برای واکنش سریع به آلودگی‌هایی که به دلیل تصادفات دریایی انجام می‌شود صورت پذیرد.

    معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور به همراه رئیس جمهور در سفر دو روزه در آذربایجان به سر می‌‌برد.

    معاون رئیس جمهور تاکید کرده است که در این سفر پروتکل‌های قبلی فعال خواهد شد.

    ابتکار همچنین خاطرنشان کرد که تلاش‌های زیست محیطی برای دو کشور همسایه ایران و آذبایجان حیاتی خواهد بود در ایران 10 میلیون نفر در مناطق سواحل دریای خزر زندگی‌ می‌کنند.

    باکو توسط دریا احاطه شده و دو کشور می‌ توانند کارهای مهمتری راجع به این دریا انجام دهند.

    براساس این گزارش روحانی رئیس جمهور ایران روز گذشته در راس هیاتی بلند پایه وارد باکو پایتخت آذربایجان شد. در این سفر راجع به موارد مختلف همکاری بحث می‌شود و در نخستین روز دیدار دو کشور چندین سند همکاری در زمینه‌های  مختلف صنتعتی، محیط زیست،‌بانکداری، حمل و نقل و ... امضا کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی