عصر بازار

وزیر مالیه افغانستان:

ضرب الاجلی برای رفع موانع بیمه ای و بانکی تهران- کابل تعیین شود

عصر اعتبار- وزیر مالیه افغانستان در دیدار با وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران از علاقه مسئولان افغان برای گسترش روابط بیمه ای و بانکی در کوتاه مدت خبر داد و تعیین ضرب الاجلی برای رفع موانع موجود را خواستار شد.

ضرب الاجلی برای رفع موانع بیمه ای و بانکی تهران- کابل تعیین شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، «اکلیل حکیمی» که برای شرکت در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان به تهران سفر کرده است، از توسعه همکاری ها بین دو کشور استقبال کرد.

    وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار حجم روابط سالیانه تجاری دو کشور را دو میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم با تلاش دو جانبه به سرعت می تواند به دستکم 6 میلیارد دلار در سال ارتقا یابد.

    «علی طیب نیا» همسایگی ایران و افغانستان و در نتیجه، کوتاه بودن فاصله بین بازار مبدا و مقصد را که موجب کاهش چشمگیر هزینه حمل و نقل کالا بین دو کشور می شود از عواملی عنوان کرد که می تواند موجب ارتقای روزافزون حجم مبادلات شود.

    طیب نیا با اشاره به امضای توافقنامه همکاری های گمرکی و سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر تفاهمنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و افغانستان، نهایی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی