عصر بازار

طی چهارماهه ابتدای سال جاری اتفاق افتاد:

افزایش ۷۵ درصدی میزان پرداخت تسهیلات ساخت وخرید مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل

عصر اعتبار- طی چهارماهه ابتدای سال جاری تسهیلات پرداختی بانک مسکن به منظور احداث و خرید واحدمسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵درصد رشد داشت.

افزایش ۷۵ درصدی میزان پرداخت تسهیلات ساخت وخرید مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح میزان تسهیلات پرداختی در حوزه ساخت و خرید مسکن طی 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به 4 ماهه سال گذشته گفت: تا پایان تیرماه سال جاری 26 هزار و 434 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن برای احداث و خرید مسکن پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد داشته است.
    مرادی افزود: در بررسی تحولات بخش مسکن در شهر تهران آمارها از معامله 15 هزار واحد مسکونی در تیرماه حکایت دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27/6 درصد رشد داشته است. این رشد در حالی رخ داده که قیمت مسکن در تیرماه امسال نسبت به خردادماه 0.1 درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته 4/4 دهم درصد افزایش داشته است که البته این افزایش قیمت به تناسب تورم نبوده است و عملا ثبات در بخش مسکن را نشان می‌دهد.
    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه 49 درصد از معاملات مسکن تهران در تیرماه مربوط به املاک با ارزش کمتر از 280 میلیون تومان و53درصد حجم معاملات مربوط به واحدهای کمتر از 80 مترمربع بود ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد رونقی که پیش از
    این در نیمه شمالی شهر شاهد آن بودیم معکوس شده و به سمت نیاز واقعی و پوشش دهک‎های پایین تر جامعه در حال تغییر است هر چند این آمار برای شهر تهران است اما می‌توان این وضعیت را به کل کشور تعمیم داد چرا که به تجربه وضعیت حاکم بر پایتخت نماد کل مناطق کشور است.
    مرادی همچنین از افزایش متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن بانک مسکن خبر داد و گفت: طی 4 ماهه ابتدای امسال میزان ارزش تسهیلات پرداختی برای "مشارکت در احداث واحد مسکونی" نسبت به 4 ماهه ابتدایی سال گذشته 91 درصد رشد داشته است که این میزان در فروردین 95 نسبت به فروردین سال گذشته 88 درصد، اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته 69 درصد، خرداد 95 نسبت به خرداد سال گذشته 93 درصد و تیر امسال که نقطه اوج معاملات بوده نسبت به تیر سال گذشته نیز 103 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه در مجموع 4 ماهه تعداد واحدهای مسکونی احداثی با مشارکت بانک 28 هزار و 913 واحد بود گفت: تعداد واحدهای مسکونی احداث شده با مشارکت بانک مسکن در 4 ماه نخست امسال نسبت به 4 ماه نخست سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.
    وی افزود: در بخش "تسهیلات خرید واحد مسکونی" نیز در 4 ماه ابتدایی سال گذشته 8 هزار و 318 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این میزان با افزایش 65 درصدی در 4 ماهه نخست امسال به 13 هزار و 431 میلیارد ریال افزایش یافت. این تسهیلات در 4 ماهه ابتدایی سال گذشته به 28 هزار و 986 واحد و در 4 ماهه نخست امسال به 32 هزار و 574 واحد اختصاص یافت که به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی 12 رشد را شاهد بودیم.
    مرادی ادامه داد: همچنین در "مجموع تسهیلات ساخت و خرید مسکن" از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری 26 هزار و 434 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن پرداخت شده که پرداخت این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 75 درصدی حکایت دارد که این میزان تسهیلات در سال جاری با 25درصد افزایش درتعداد واحد مشمول به 61 هزار و 487 واحد پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو