عصر بازار

هزارمیلیاردسپرده برای اعطای وام

فعالیت ۳۶شعبه صندوق قرض‌الحسنه

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آغاز فعالیت ۳۶ شعبه صندوق قرض‌الحسنه ولایت از آذر ماه امسال خبر داد و گفت: هزار میلیارد تومان برای اعطای وام سپرده گذاری شد.

فعالیت ۳۶شعبه صندوق قرض‌الحسنه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، پرویز فتاح در مراسم افتتاح صندوق قرض الحسنه کمیته امداد در جمع خبرنگاران افزود: مردم خیر و نیکوکار سالانه بیش از 2 هزار میلیارد تومان از طرق صدقات، زکات، طرح اکرام و... به کمیته امداد کمک می کنند که با افتتاح این صندوق، مردم می توانند با خیال راحت کمک های خود را سپرده گذاری کنند و به نیازمندان وام پرداخت شود.

    وی با اشاره به اینکه صدور مجوز صندوق قرض الحسنه ولایت در شرایط سختی انجام شد، گفت: در شرایطی که بانک مرکزی کم کردن بانک ها و صندوق ها جزء برنامه هایش بود توانستیم مجوز فعالیت صندوق ولایت را دریافت کنیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: از چند روز گذشته خیرین سپرده گذاری را در این صندوق آغاز کردند و شرایط اعطای وام بر اساس ضوابط بانک مرکزی، اما بسیار تسهیل و راحت انجام می شود.

    به گفته فتاح، در این صندوق به معنای واقعی قرض الحسنه عمل می کنیم و جشن های استانی برای پرداخت جایزه و تبلیغات نداریم و با کارمزد به شدت کم وام پرداخت می کنیم.

    وی با اشاره به اینکه سقف وام کارگشایی در این صندوق تا 5 میلیون تومان است، تصریح کرد: قصد داریم تعداد وام ها را زیاد کنیم و همچنین در آینده سقف پرداخت وام را نیز افزایش دهیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به روش های اعطای وام اشاره کرد و گفت: خیرین هم می توانند خودشان سپرده گذاری کنند و ما با انتخاب و اولویت خود به مددجویان و نیازمندان وام پرداخت کنیم و همچنین نیکوکاران می توانند فرد مورد نظر خود را برای دریافت وام معرفی کنند.

    فتاح اضافه کرد: در حال حاضر 100 میلیارد تومان از منابع کمیته امداد در بانک مرکزی سپرده گذاری کرده ایم و حداقل آورده برای شروع کار و پرداخت وام بیش از یک هزار میلیارد تومان است و بعید می دانم در کشور در یک صندوقی این مقدار اعتبار گذاشته شود.

    وی همچنین از فعالیت 36 شعبه قرض الحسنه ولایت در تمامی استان های کشور خبر داد و گفت: امروز به طور همزمان در 5 استان کشور گلستان، خراسان شمالی، قم، همدان و تهران این صندوق آغاز به کار کرد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: با افزایش شعبه های صندوق در همه شهرستان ها یک باجه برای اعطای وام به مددجویان و نیازمندان خواهیم داشت و همچنین تمام نیروهای انسانی صندوق از قبل تامین شده و از مکان هایی که متعلق به کمیته امداد است، استفاده کرده ایم.

    به گفته فتاح، چنانچه ساختمان سوهانک به فروش نرسد، آن را نیز به عنوان پشتوانه به اعتبارات صندوق قرض الحسنه ولایت اضافه خواهیم کرد.

    وی آغاز کار 36 شعبه صندوق را آذر ماه اعلام کرد و افزود: دریافت این وام برای مددجویان و نیازمندان بسیار سهل الوصول خواهد بود و البته ضمانت نیز لازم است، اما راحت تر از بانک های دیگر انجام می شود.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار امیدواری کرد که در آینده صندوق قرض الحسنه ولایت تبدیل به بانک شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو