عصر بازار

بهبود شرایط اقتصادی درآینده نزدیک

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید، براساس برنامه ریزی انجام شده، امسال ۱۳۰ هزار شغل در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می شود.

بهبود شرایط اقتصادی درآینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از نخستین دیتا سنتر ابری بخش خصوصی کشور در افرا نت، سیاست دولت را ایجاد اشتغال دانست و گفت: اشتغال زایی وظیفه ای همگانی است که در این وزارتخانه با جدیت دنبال می شود.
    رایانش ابری( Cloud Computing) مدلی بر پایه شبکه های رایانه ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به کارگیری شبکه ارایه می کند.
    وی از ورود سرمایه گذاران خارجی به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خبر داد و گفت: تا سرمایه گذاری خارجی نیاید، انتقال تکنولوژی معنا ندارد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد، تلاش برای فراهم سازی زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی ضروری است.
    واعظی به سرمایه گذاری 45 هزار میلیارد ریالی دولت در این بخش اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی نیز تاکنون 9 هزار میلیارد ریال در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور سرمایه گذاری کرده است.

    * بهبود شرایط اقتصادی کشور تا سه ماه دیگر
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد، سه ماه آینده شرایط اقتصادی کشور متفاوت می شود و شاهد رونق در ارکان اقتصادی خواهیم بود.
    واعظی گفت: تلاش دولت این است با فراهم سازی زیر ساخت ها و رفع موانع، بخش خصوصی را تشویق به فعالیت بیشتر کند.
    وی به برطرف شدن تحریم ها اشاره کرد و افزود: اکنون تعداد بانک هایی که روابط خود را با ایران برقرار کرده اند، نسبت به پنج ماه پیش افزایش یافته است.
    واعظی تاکید کرد، دولت مصمم به توسعه همه جانبه کشور به خصوص در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است و از این رو سیاست توسعه با کمک سرمایه های مردمی را دنبال می کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از برنامه های دولت یازدهم برشمرد و افزود: تاکید بر بخش غیردولتی یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است که از سوی دولت با جدیت دنبال می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی