عصر بازار

تقویت ضریب رشدصادرات باحمایت اگزیم بانک ایران

عصر اعتبار- فعالان اقتصادی استان ‌آذربایجان شرقی معتقدند حمایت های بانک توسعه صادرات ایران می تواند شیب رشد صادراتی استان را افزایش دهد.

تقویت ضریب رشدصادرات باحمایت اگزیم بانک ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز سفر مدیرعامل بانک توسعه صادرات را به این استان اتفاق مهمی در زمینه رفع موانع و مشکلات صادرات منطقه دانست.

    وی گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور مدیرعامل و برخی مدیران این بانک برگزار شد در زمینه افزایش اختیارات به کارشناسان استانها در تصویب و کارشناسی پرونده ها و شفاف سازی در این زمینه برای خدمت بهتر به بنگاههای اقتصادی گفتگو کردیم.

    به گفته مهندس صمد حسن زاده، در این جلسه دستور همکاری بیشتر و تسهیل مراحل اداری برای مراجعین از سوی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران صادر شد و وی نسبت به تسریع در خدمات رسانی بانک به فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات غیرنفتی قول مساعدت و همکاری داد.

    به باور وی با این تصمیم دیگر لزومی به مراجعه به مرکز برای بررسی و تصمیم گیری راجع به پرونده های این حوزه نیست و به راحتی تجار و فعالان اقتصادی می توانند بدون آن که زمان زیادی را برای بررسی امور بانکی خود صرف کنند در شعبه مرکز استان نسبت به حل مشکلات و درخواست های خود اقدام نمایند.

    حسن زاده همچنین از افزایش سقف اعتبار برای واحدهای صنعتی فعال در حوزه صادرات توسط بانک توسعه صادرات ایران خبر داد و افزود: در این جلسه به مسئولین استانی دستور داده شد به تمام واحدهای صنعتی فعال در حوزه صادرات خدمات و تسهیلات لازم متناسب با شرایط واحدها ارائه شود که این موضوع می تواند به تأمین مالی بنگاه های فعال در حوزه صادرات غیرنفتی کمک شایانی کند و مثمر ثمر باشد.

    به گفته وی موضوع تأمین منابع مالی بنگاه ها به خصوص در حوزه های تخصصی همچون صادرات از موضوعاتی است که بنگاه های تولیدی اغلب با آن درگیر هستند بنابراین اقدامات بانک توسعه صادرات برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز فعالان اقتصادی در استان ها اقدام بسیار مهمی محسوب می شود.

    رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی در زمینه صادرات اشاره کرد و گفت: این استان با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، 8 واحد نمونه ملی صادراتی فعال در منطقه دارد و قطب صنعتی شمال غرب کشور محسوب می شود.

    وی ادامه داد: اگر همکاری و مساعدت و تعامل بیشتری بین سازمانهای حمایتی و مراکز استانها برقرار شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد و همه مسئولین بر تولید با کیفیت و صادرات محور توافق دارند.

    حسن زاده تصریح کرد: همجواری با چهار کشور مهم به لحاظ صادرات، این فرصت را در اختیار این استان قرار داده که در این زمینه بهتر و موفق تر عمل کند.

    رفع چالش های ارزی و پولی زیر چتر حمایت بانکی

    معاون مالی گروه تراکتور سازی ایران نیز در گفت و گو با اگزیم نیوز از تصمیمات حمایتی بانک توسعه صادرات ایران در قالب پرداخت تسهیلات با سود کمتر از 16 درصد خبر داد و گفت: مشکلاتی در زمینه حوالجات نقدی و ارزی برای خرید مواد اولیه وجود دارد که به نظر می رسد این قبیل تصمیمات حمایتی بتواند به تسریع در حل این مشکلات کمک شایانی کند. ناصر یکتن افزود: گاهی تاخیرها در زمینه نقل و انتقالات حوالجات و تأمین مواد اولیه تولید باعث اخلال در خط تولید می شود که خوشبختانه پیشنهادهای خوبی در زمینه رفع این مشکلات مطرح شده و در این زمینه بانک توسعه صادرات قول تسهیل در مبادلات ارزی را داده است و امیدوار به رفع مشکلات در این زمینه هستیم.

    یکتن گفت: مشوق های صادراتی که دولت در قالب بسته پیشنهادی ارائه کرده در مرحله اجرایی شدن است و بانک توسعه صادرات به ما این وعده را داده که تسهیلات مزبور به تدریج به بدنه صنایع تزریق شود.

    وی با تأکید بر این که کمبود منابع و برخی مشکلات در زمینه های نقل و انتقال پول و ارز از مشکلاتی است که با وعده مسئولان این بانک قرار است برطرف شود و این حمایت ها روی صادرات بنگاه های تولیدی تاثیر مثبت خواهد داشت. یکتن ادامه داد در حال حاضر تولید این شرکت به کشورهایی چون عراق، افغانستان و سودان صادر می شود.

    به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز مدیرعامل بانک توسعه صادرات هفته گذشته در سفر به استان آذربایجان شرقی، این استان را دارای توان بالای صادراتی و دارای پتانسیل های تبدیل شدن به قطب صادراتی شمال غرب کشور دانست. دکتر صالح آبادی در نشستی با فعالان اقتصادی استان وعده گسترش چتر حمایتی این بانک را از فعالیت های صادراتی داد و آمادگی این بانک را برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات به روسیه اعلام کرد.

    وی در این سفر اعلام کرد: شرکت های صادراتی که نیاز به منابع بالای مالی دارند، می توانند اوراق بهادار از جمله اوراق مشارکت و صکوک منتشر کنند. وی گفت: بانک توسعه صادرات آماده تضمین این اوراق با توجه به پیشینه فعالیت مالی مشریان خود می باشد.

    دکتر صالح آبادی همچنین خبر راه اندازی صندوق سرمایه گذاری بانک توسعه صادرات و ارائه تسهیلات پرداختی این بانک به صادرکنندگان کشور در 4 ماهه ابتدای سال جاری را با حجم 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه تسهیلات پرداخت شده هستیم.

    وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از استان های دارای توان بالای صادراتی در کشور است، اظهار امیدواری کرد: تسهیلات و مشوق های در نظر گرفته شده بانک توسعه صادرات برای صادرکننده ها، موجب افزایش روند صادرات استان به نسبت سال قبل گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو