عصر بازار

برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود:

ارائه نوآوری‌های بانک شهر در حوزه همراه پرداخت

عصر اعتبار- برای نخستین بار در کشور نوآوری‌های بانک شهر در حوزه همراه پرداختMobile Payment)) ارائه می‌شود.

ارائه نوآوری‌های بانک شهر در حوزه همراه پرداخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مهندس عبدالرضا گلزاری، سرپرست گروه راهبرد هوشمند شهر با بیان این‌که زیر‌ساخت و سرویس‌های پایه برای ارائه خدمات پرداخت از طریق افزار‌های هوشمند در بانک شهر آغاز شده است، گفت: یکی از محورهای مهم و استراتژیک در اجرای اقتصاد مقاومتی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون شبکه تلفن همراه است که هم راستا با آن صنایع و مشاغل جدید نیز با تاکید بر ظرفیت نیروی انسانی جوان و متخصص ایجاد می‌شود.

    وی افزود: بانک شهر با هدف توسعه کارآفرینی اجتماعی، برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد زیرساخت پرداخت همراه، بر مبنای راه‌اندازی سرویس پرداخت درون برنامه‌ای‌In app payment))  را به عمل آورده است که هم اکنون در حال تست اولیه است و در آینده نزدیک پس از طی مراحل مربوطه راه‌اندازی خواهد شد.

    گلزاری در ادامه خاطر‌نشان کرد: امروزه با وجود ده‌ها هزار نفر دانشجو  و فارغ التحصیل در رشته‌های فنی مرتبط با فناوری‌اطلاعات و گروه بزرگی از توسعه‌دهندگان برنامه‌های همراه و شرکت‌های پویا و خلاق در این حوزه‌ها، راه‌اندازی چنین خدمتی امکان دسترسی به خدمات پرداخت را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط فراهم می‌آورد که علاوه بر رونق بخشی به این کسب و کارها، فضای نوآوری و پویایی هرچه بیشتر را برای بانک و مشتریان کسب و کارها فراهم می‌کند.

    سرپرست گروه راهبرد هوشمند شهر با اشاره به نمونه‌هایی از بازار هدف این خدمات اظهار کرد: ارائه‌کنندگان محتوای دیجیتال، تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، ارائه‌کنندگان خدمات غیر‌حضوری پرداخت و فروشگاه‌های آنلاین از جمله بازار هدف این خدمت خواهد بود.

    به گفته وی، در حال حاضر این زیر‌ساخت قادر است از طریق برنامه‌هایی بر روی پلتفرم هوشمند اندروید و IOS  این خدمات را از طریق بسترهای IP و USSD ارائه کند.

    گلزاری تصریح کرد: پرداخت انواع قبوض، خرید شارژ تلفن همراه به صورت رمز شارژ و یا شارژ مستقیم، پرداخت با شناسه پذیرنده و پرداخت امور خیریه از جمله خدماتی است که از طریق این زیرساخت قابل انجام است.

    وی با اشاره به مزایای این طرح نسبت به سایر طرح‌های مشابه مانند موبایل بانک اظهار کرد: خدمات موبایل بانک صرفا به مشتریان بانک ارائه می‌شود، اما در همراه پرداخت، این خدمات برای عموم مردم و دارندگان انواع حساب‌ها و کارت‌های بانکی است که فضای گسترده‌ای را برای ارائه کنندگان انواع خدمات مبتنی بر تلفن‌های هوشمند فراهم می‌سازد.

    به گفته  سرپرست گروه راهبرد هوشمند شهر، بر اساس آمار جهانی در سال 2045، برآورد سهم اشتغال نیروی انسانی دنیا  در کشاورزی 3 درصد، صنعت 4 درصد و خدمات 93 درصد خواهد بود که زیر ساخت این خدمت، مبتنی بر فناوری اطلاعات و حوزه‌های مرتبط است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی