عصر بازار

۹ فروند کشتی ایرانی تحت پوشش بیمه مسوولیت قرار گرفتند

عصر اعتبار- ۹ فروند از کشتی های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پوشش باشگاه (کلوپ) بین المللی پی.اند.آی (P&I)را دریافت کرد و اسامی آنها در تارنمای باشگاه مربوطه در کنار دیگر شرکت های کشتیرانی عضو کلوپ قرار گرفت.

۹ فروند کشتی ایرانی تحت پوشش بیمه مسوولیت قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بیمه پی.اند.آی مسوولیت مالکان کشتی را پوشش می دهد که این قرارداد در فرآیند بازرسی، مشاوره و در بسیاری از موارد آموزش منعقد می‏شود.
    سیزده کلوپ عضو گروه بین المللی P&I پوشش بیمه ای بیش از 90 درصد از تناژ ناخالص کشتی های اقیانوس پیما را بر عهده دارند و انجمن متقابل حمایت و پرداخت خسارت صاحبان کشتی های بخار آمریکا (American Steamship Owners Mutual) یکی از اعضای آن است.
    این انجمن بیمه ای در دوران تحریم امکان ارایه پوشش های بیمه پی.اند.آی را به شناورهای ایرانی نداشت اما در دوران پسابرجام این محدودیت از سوی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) رفع شده است.
    مدیر دفتر کارگزاری بیمه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در این باره گفت: پس از رایزنی های فراوان 9 فروند از کشتی های متعلق به شرکت کشتیرانی والفجر از دهم مرداد 1395 از پوشش کلوپ پی.اند.آی Steamship Mutual برخوردار شدند.
    محمدرضا بنایی افزود: در این شرایط می توان ادعا کرد بار دیگر زمینه برای فعالیت جهانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تردد کشتی ها تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران برای خدمت رسانی به جامعه حمل و نقل بین المللی و حمل کالا به اقصی نقاط دنیا فراهم آمده است.
    وی تصریح کرد: پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) جلسات هماهنگی با طرف های داخلی و خارجی برگزار شد تا زمینه برای انتقال بخشی از ریسک کشتی ها در دو رشته «بدنه - ماشین آلات» و «حمایت و غرامت» به بیمه گران بین المللی فراهم شود.
    بنایی گفت: یکی از اهداف تحریم کنندگان این بود که با محدود کردن کلوپ های بین المللی به ارایه پوشش های بیمه ای پی.اند.آی، فعالیت حمل و نقل دریایی ایران را با مشکل مواجه کنند که این امر شرکت های کشتیرانی را در دوران تحریم با مشکلات پیچیده ای مواجه کرد.
    به گزارش شبکه اطلاع رسانی دریایی ایران، وی افزود: پس از اجرای برجام تلاش کردیم هرچه سریعتر مقدمات بازگشت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به بازارهای بین المللی حمل و نقل فراهم کنیم.
    مدیر دفتر کارگزاری بیمه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور باز پس گیری و ارتقای سهم کشتیرانی از بازار حمل و نقل بین المللی مجبوریم تحت پوشش های بیمه ای و موسسات رده بندی استاندارد و مورد تایید صاحبان کالا، اجاره کنندگان کشتی ها و مقامات بندری کشورهای محل تردد کشتی ها فعالیت کنیم.
    بنایی در عین حال افزود: یکی از الویت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمایت از بیمه گران داخلی است که تلاش می کنیم ضمن هماهنگی با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به مشارکت دادن بیمه های ایرانی در قراردادهای بیمه ای حتی الامکان اقدام کنیم.
    مدیر دفتر کارگزاری بیمه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه تردد کشتی ها محدودیتی نداشته و یک حوزه بین الملل و جهانی است، لازم است شرکت های بیمه ای و موسسات رده بندی طرف قرارداد کشتیرانی بتوانند در همه جای دنیا خدمات و امکانات مورد نیاز مالکان و بهره برداران کشتی را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت ارایه کنند.
    بنایی افزود: در حال حاضر در حال رایزنی با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ارگان های ذیربط در داخل کشور هستیم تا ضمن حرکت در چارچوب قوانین و الزامات مربوطه به نحو مقتضی نسبت به انتقال پرتفوی بیمه ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بازار بیمه بین المللی اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی