عصر بازار

عضو شورای پول و اعتبار اعلام کرد

مکاتبه بانک مرکزی برای تجدیدنظر در اعطای وام ازدواج

عصر اعتبار- یک عضو شورای پول و اعتبار از مکاتبه بانک مرکزی با دولت در مورد مصوبه پرداخت وام ازدواج خبر داده و گفت چون بانک‌ها در مورد این مصوبه کمی دچار مشکل شدند قرار شد بانک مرکزی مکاتبه‌ای با دولت داشته و مشکلات بانک‌ها را مطرح کند تا دولت بتواند با تعامل مجلس در این موضوع تجدید نظری داشته باشند.

مکاتبه بانک مرکزی برای تجدیدنظر در اعطای وام ازدواج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی با شاره به اینکه یکی از مصوباتی که در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار به تصویب رسید در خصوص وام‌های ازدواج بود اظهار کرد: همه بانک‌ها مکلف به اجرای مصوبه وام ازدواج هستند، منتها برخی بانک‌ها به لحاظ در اختیار داشتن منابع زودتر شروع کردند و برخی دیگر مشکل منابع داشتند که با تاخیر اجرا خواهند کرد.

    عضو شورای پول و اعتبار در مورد تصمیم شورای پول و اعتبار در خصوص بافتهای فرسوده نیز گفت: موضوع بافت‌های فرسوده در دستور کار شورای پول و اعتبار است و به احتمال زیاد جلسه آینده در مورد تسهیلات بافتهای فرسوده تصمیم گیری شود.

    وی در عین حال از اعلام ساز و کار فعالیت بورس تعاون به عنوان یک بورس مستقل خبر داد و گفت: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با سازمان بورس و توافقی که در خصوص راه‌اندازی بورس تعاون حاصل شد، طی هفته‌های آینده نحوه فعالیت بورس تعاون و حضور تعاونی‌ها در بازار سرمایه مشخص و اعلام خواهد شد.

    به گفته وی موانع قانونی و حقوقی پیش روی تعاونی‌ها برای ورود به بورس با مساعدت سازمان بورس از میان برداشته شده است.

    عبدالهی در مورد در دستور کار بودن کاهش نرخ سود توضیح داد: موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی همواره در دستور کار بوده و هیچگاه خارج نمی‌شود، منتهی شورای پول و اعتبار شرایط را رصد کرده و هر زمان که اقتضا کند ورود کرده و تصمیمات جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی