عصر بازار

نهاوندیان:

رشد اقتصادی بهار در ادامه سال نیز مستمر خواهد بود

عصر اعتبار- رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی بهار، ابراز امیدواری کرد: این رشد در ادامه سال نیز مستمر باشد.

رشد اقتصادی بهار در ادامه سال نیز مستمر خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد نهاوندیان امروز در حاشیه همایش مشترک میان اتاق‌های بازرگانی و سازمان اکو در تهران در مورد رشد اقتصادی فصل بهار و ادامه داشتن این رشد در ماه‌های آینده، اظهار داشت: نرخ رشد سه ماهه 4.4 درصدی به خوبی نشان داد حرکت رو به جلو در بخش‌های مختلف خودش را در رشد نشان داد و در بخش‌های صنعتی شاهد حرکت خوبی بودیم و در بخش نفت جهش بی‌سابقه‌ای به دلیل رفع تحریم‌ها روی داد.

    رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: رشد اقتصادی در صادرات غیرنفتی نیز در بخش‌هایی مانند تولید کشاورزی و صنعتی خود را نشان داده است. افق پیش‌رو ادامه روند است به دلیل آنکه هزینه‌های تحریمی حذف شده است، طبعاً کالاهای ایرانی قدرت رقابت بیشتری در بازار رقابتی دارد.

    وی ادامه داد: در بازارهای داخل نیز قیمت تولید داخلی رقابتی‌تر می‌شود و با حرکت آرام و مطمئنی که در افزایش تقاضای کل وجود دارد می‌توان مطمئن بود، روند رشد اقتصادی ادامه پیدا کند. هدف‌گذاری 5 درصدی برای رسیدن به رشد 5 درصدی رخ دهد بلکه شاید قدری بیشتر از آن را با تلاش بیشتر محقق کرد.

    نهاوندیان در مورد سرمایه‌گذاری نیز عنوان کرد: با توجه به افق مثبت پیش‌رو حتماً سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد و توسعه طرح‌های موجود نیز در کنار طرح‌های جدید مدنظر است که در مجموع نویدبخش رشد اقتصادی مثبت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی