عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اعلام کرد

حل مشکل وثیقه تعاونی‌ها با همکاری بانکها

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از صدور بیش از هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و آمادگی این صندوق برای همکاری با شبکه بانکها جهت حل مشکل کمبود وثیقه و تضمین تعاونی‌ها را اعلام کرد.

حل مشکل وثیقه تعاونی‌ها با همکاری بانکها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی حسین‌نژاد اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد صندوق نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 28 درصدی برخوردار بوده است و از این میزان ضمانت‌نامه، بیش از 600 میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی در قالب تامین بخشی از وثایق مورد نیاز آنها در شبکه بانکی و نیز ضمانت نامه معاملات جهت تامین مواد اولیه بخش تعاون بوده است.

    وی ادامه داد: با وجود اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد در سال گذشته بیش از 85 درصد درخواستهای صدور ضمانت‌نامه به تصویب رسید در حالی که در سال 1393 این نسبت 81 درصد بوده است.

    حسین نژاد در عین حال از آمادگی صندوق جهت همکاری با شبکه بانکی برای حل مشکل کمبود وثیقه بخش تعاون خبر داد و گفت: شورای هماهنگی بانک­ها نیز آمادگی صندوق را به بانکها اعلام کرده و امیدواریم آغاز این همکاری گام موثری در جهت اجرایی کردن مصوبه حل موانع تولید به ویژه بنگاه‌های تعاونی باشد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون همچنین از تصویب ضمانت‌نامه‌ای برای توسعه تعاونی‌های روستایی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان بانک توسعه تعاون و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به امضا رسیده برای تهیه ملزومات کشاورزی مورد نیاز باغداران، ‌ضمانت‌نامه‌ای به ارزش دو میلیون ریال برای مدت یکسال جهت تامین زنجیره توزیع نهاده‌های کشاورزی این شرکت تعاونی صادر کردیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی