عصر بازار

افزایش ۳۴ برابری سرمایه گذاری خارجی دستاورد دولت یازدهم در البرز

عصر اعتبار- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز افزایش ۳۴ برابری جذب سرمایه گذاری خارجی در استان البرز را از دستاوردهای مهم دولت یازدهم دانست و گفت: با اینگونه مراودات زمینه اشتغال فراهم شده و چرخ اقتصادی به حرکت در می آید.

افزایش ۳۴ برابری سرمایه گذاری خارجی دستاورد دولت یازدهم در البرز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صمد بهزاد  اظهار داشت : حجم سرمایه گذاری خارجی در استان البرز تا پایان سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 34 برابر افزایش داشته است.
    وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری خارجی از 10میلیون و 500 هزار دلار در سال 93 به 376میلیون و 904 هزار دلار در سال 94 رسیده است.
    بهزاد افزود:جدا از انتقال دانش و تکنولوژی های خارجی با این نوع مراودات اقتصادی، زمینه اشتغال بیش از پیش درکشور فراهم شده و چرخ تولید و صنعت با شتاب بیشتری به حرکت درآمده است.
    مدیرکل اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز همچنین گفت: شش شرکت سرمایه گذاری خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، امارات متحده، ایرلند و هند در طرح تولید داروهای ضد سرطان، کوره های ذوب الکترونیکی، قالب ماندگار سازه های بتونی، اسبک خودرو، تولید سیگارت و احداث نیروگاه های کوچک مقیاس با پیش بینی ایجاد اشتغال 803 نفر دراستان سرمایه گذاری کرده اند.
    بهزاد افزود: اکنون سرمایه گذاری با کشورهای انگلستان، ژاپن، ایتالیا، لهستان، ترکیه، کره جنوبی، ایرلند، استون، آلمان، پرتغال، مالزی، کویت، لهستان، سوئیس، هند، کرواسی صورت گرفته که دستاوردهای خوبی را در حوزه های تولید و صنعت البرز به همراه داشته است.
    وی تجهیزات پزشکی وقطعه سازی، احداث نیروگاه های خورشیدی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل ریلی و مترو، مبلمان و لوازم اداری، تجهیزات کشاورزی، گیاهان دارویی را از جمله زمینه های فعالیت شده از سوی این هیات های خارجی برشمرد.
    بهزاد گفت: حجم صادرات در کالاهایی مورد نیاز شامل تامین مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، حمل و نقل ریلی، احداث خطوط مترو، ساخت بیمارستان، هتل، فایناس و تامین مالی (ارزی) ساخت قطعات خودرو، صفحه های خورشیدی، الکترونیک و برق، بازیافت و مدیریت پسماند، صنایع بهداشتی و دارویی، خوراک دام و طیور و احداث نیروگاه های کوچک مقیاس است.
    بهزاد تاکید کرد: این هیات ها پذیرفتند که هرنوع سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی البرز مستلزم ورود دانش فنی و انجام سرمایه گذاری مشترک و مستقیم است.
    وی خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت های بالای البرز این استان آماده مذاکرات با هیات های تجاری، اقتصادی تمام کشورها است و بنابرهماهنگی انجام شده این استان میزبان هیات های اقتصادی و تجاری از کشورهای دیگر نیز خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی