عصر بازار

معاون امور توسعه روستایی خبر داد:

ارائه وام با کارمزد صفر و سه درصد به روستاها برای فعالیت اقتصادی

عصر اعتبار- معاون امور توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری گفت: به روستاهای مرزی وام با کارمزد صفر درصد و در سایر روستاها وام با کارمزد سه درصد برای فعالیت های اقتصادی در محدوده روستاها پرداخت می شود.

ارائه وام با کارمزد صفر و سه درصد به روستاها برای فعالیت اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سید ابوالفضل رضوی معاون امور توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری در نشست ارزیابی طرح همیاران توسعه روستایی گفت: مساله اصلی مشکلات روستاها مساله اشتغال و درآمد کم آنهاست و تنها چند روستا در اطراف پایتخت و یا کلان شهرها به دلیل ارزش زمین‌هایشان درآمدشان افزون بر هزینه‌هاست.

    وی با بیان اینکه باید به زنان روستا توجه ویژه شود گفت: موضوع تولیدات صنایع دستی در روستاها بسیار مهم است ، ایران، هند و چین سه ابرقدرت صنایع دستی در دنیا هستند که باید به این موضوع توجه کنیم.

    معاون امور توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری گفت : در روستاهایی که عمدتاً محصولات زمینی و صنایع دستی دارند، می‌توانیم برای هر روستا محصولی خاص و برتر را تعریف کنیم و محدود کردن روستا به یک تولید مطلوب نیست.

    وی گفت: امروز به طور متوسط در هر خانواده روستایی یک فرد تحصیلکرده وجود دارد و این موضوع می تواند توانمندی روستاییان را افزایش دهد.

    رضوی خطاب به همیاران روستائی افزود: در پایداری روستاها مطالعه کنید و ببینید عوامل پایداری در روستاها چیست ، در شناسایی تاریخ روستا با بزرگسالان ارتباط برقرار کنید . روستاهایی که هم فعالیت فیزیکی و هم انسانها در آنها مهم هستند . شما باید منابع تولید ثروت در روستاها را شناسایی کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی