عصر بازار

مهندس بختیاری در دومین همایش همیاران محیط زیست بیمه دی:

صنعت بیمه در حفظ محیط زیست پیشگام باشد

عصر اعتبار- مدیر عامل بیمه دی گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست، در رستوران شرکت از هیچگونه آلاینده محیط زیستی استفاده نمی شود.

صنعت بیمه در حفظ محیط زیست پیشگام باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، پنچشنبه 21 مرداد ماه، دومین همایش همیاران محیط زیست بیمه دی با حضور جمعی از فعالان و صاحبنظران محیط زیست در سالن اجتماعات شرکت بیمه دی برگزار شد.
    در این همایش مهندس سید مجید بختیاری مدیر عامل شرکت بیمه دی ضمن خیر مقدم به مدعوین با اشاره به شرایط حاکم بر محیط زیست کشور اعلام کرد: امروزه محیط زیست در کشور نفسی نداشته و نیازمند کمک برای احیا است، از این روست که ما وظیفه ای سختی را پیش رو داشته و اخذ یک رویکرد زیست محیطی در برنامه ها و سیاست های خود نیازمند می باشیم.
    وی با تأکید بر جایگاه و عملکرد صنعت بیمه در فعالیت های زیست محیطی و احیاء آن ادامه داد: آنچه که امروزه در صنعت بیمه درباره محیط زیست گفته می شود را می توان در حوزه استراتژیک دانست که پایبندی به آن در سیاست های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی گنجانده می شود.
    وی افزود: صنعت بیمه به محیط زسیت تعهدی دارد که باید آن را اجرایی و ایفای نقش نماید.
    بختیاری اظهار داشت: به همین منظور 6 کارگروه تخصصی در شرکت بیمه دی شکل گرفته و حرکت هایی خوبی نیز تا به امروز انجام داده شده ولی به دلیل جدی بودن مساله، به کار، همت و دوراندیشی بیشتری نیاز است.
    وی با اشاره به راه اندازی رستوران کارکنان بیان داشت: استفاده از هرگونه ظروف یک بار مصرف پلاستیکی، انواع نوشیدنی های یک بار مصرف و ... در شرکت با کمک و همیاری کارکنان ممنوع می باشد و این خود قدمی کوچک در حفظ و صیانت از محیط زیست پیرامونی خود می باشد..
    بختیاری از برداشته شدن و حذف دستگاه های آب سرد کن که با انرژی برق کار می کنند خبر داد و گفت: در روزهای آتی کوزه های سفالی جای این دستگاه ها را خواهند گرفت که آب آشامیدنی و خنک را در اختیار همکاران قرار خواهد داد.
    وی با مد نظر قرار دادن مسیر پیش رو اعلام کرد: هرچند که در مسیری سخت قدم گذاشته ایم؛ اما ابتدای راهی طولانی هستیم؛ بنابراین به همدلی و تعامل بیشتری نیاز داریم تا به عنوان یک نماینده در روی زمین از محیط زیست حفاظت کنیم.
    مدیر عامل شرکت بیمه دی افزود: هم اکنون اثرات مثبت این قدم ها را می توان در شیوه رفتاری و نگرشی همکاران در شیوه پذیرایی و مصرف مواد غذایی و خوراکی دید که امروزه منجر به ایحاد شور، شوق و انگیزه به جهت ادامه راه شده است.
    بختیاری با ترسیم چشم انداز حرکت و اقدامات زیست محیطی شرکت بیمه دی گفت: هدفی که امروزه دنبال می کنیم این است که شرکت بیمه دی حداقل در میان سازمان ها و شرکت های ایرانی در مسائل حفاظت از محیط زیست و رعایت مسائل آن در رتبه اول ایستاده باشد.
    مدیر عامل بیمه دی ادامه داد: شاید سهم شرکت از صنعت بیمه کشور معادل 2 درصد باشد اما تلاش داریم که سهم مان را در مسائل حفاظت از محیط زیست به جایگاه مثال زدنی و نمونه رسانیم.
    در ادامه این همایش آقای مهندس محمد لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این همایش با تأکید بر تغییر نگرش و رویکرد به سیاست های زیست محیطی گفت: در سطح دنیا رشته های تحصیلی و آموزشی محیط زیست و تربیت نیروی انسانی در حال برنامه ریزی می باشد.
    وی ادامه داد: محیط زیست و حفاظت از آن دیگر هزینه به شمار نمی رود و به نوعی در مسائل کلان اقتصادی ورود پیدا کرده که با رعایت آن می توان به کسب درآمد و سود رسید.
    لیاقتی با اشاره به ظرفیت و توان مصرفی کره زمین اعلام کرد: مساله ای ناگوار در محیط زیست وجود دارد که نمی توان به آسودگی از آن عبور کرد. امروزه کره زمین 30 درصد بیشتر از توان خود انرژی مصرف می کند.
    وی افزود: هر انسان در کشور اسکاندیناوی معادل 2/1 هکتار و در امارت نیز 13 هکتار زمین نابود می کند.
    لیاقتی یادآور شد: اگر به همین رویه مصرفی ادامه دهیم، در سال 2050، انسان به 2 کره زمین نیاز دارد.
    مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست پدیده ریزگرده ها را ناشی از نابودی محیط زیست برشمرد که منشاء خارجی و داخلی دارد و افزود: هر درخت می تواند 2 تن ریزگرد را مهار کرده و از بین ببرد که متأسفانه در حال نابودی آن ها هستیم.
    وی به ایجاد تعاریف جدید در صنعت بیمه به منظور حفاظت از محیط زیست اشاره کرد وادامه داد: از این رو تعریف مکانیزمی که با ابزاری جدید بیمه ای بتواند در روند نابودی زمین وقفه ایجا د کند الزامی به شمار می رود.
    لیاقتی افزود: در این مسیر تعریف منابع درآمدی می تواند این رویکرد را با توجیه اقتصادی رو به رو سازد؛ بنابراین چه بهتر که رهبری این مدل اقتصادی را صنعت بیمه که سلامت مردم نیز در ان دخیل است؛ بر عهده گیرد.
    گفتنی است که در پایان دومین همایش همیاران محیط زیست بیمه دی از همکاران فعال در عرصه حفاظت محیط زیست توسط مدیر عامل تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی