عصر بازار

بانکداری اسلامی بستر ساز اقتصاد مقاومتی می باشد

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در سفر به استان بوشهر با سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق (ع) دیدار و گفتگو کرد.

بانکداری اسلامی بستر ساز اقتصاد مقاومتی می باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سید ضیاء ایمانی - مدیر عامل بانک - در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بانک در زمینه حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی بانکداری اسلامی، گفت: این بانک برخاسته از دل نهادهای ارزشی و انقلابی نظام است لذا حرکت در مسیر اهداف کلان اقتصادی کشور را از اولویت های راهبردی خود می دانیم و در تلاشیم تا به سهم خود در تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی موثر واقع شویم.

    ایمانی اجرای محورهای بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از معضلات اقتصادی حال حاضر عنوان کرد و ابراز داشت: تقویت تولید کنندگان و صنعت گران داخلی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ترویج استفاده از کالاهای ساخت داخل، رفع موانع پیش روی صادرات و حمایت از صادر کنندگان و قطع وابستگی به اقتصاد نفتی از جمله راه های تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.

    وی نقش و جایگاه شبکه بانکی کشور در محقق نمودن اهداف اقتصاد مقاومتی را بسیار با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد تاکنون 46 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت نموده و آماده است تا با همکاری سپاه و بسیج در این عرصه موثرتر واقع شود.

    مدیر عامل بانک مهر اقتصاد اجرا و استقرار بانکداری اسلامی را بستر ساز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ابراز داشت: این بانک تا کنون اقدامات قابل توجهی در راستای پیاده سازی بانکداری بدون ربا صورت داده که بازنگری تمامی قراردادها و دستورالعمل ها و انطباق آن ها با قوانین شرع مقدس، برگزاری کلاس های احکام فقهی بانکداری بدون ربا برای کارکنان، پرداخت مابه التفاوت سود قطعی و علی الحساب و استفاده از رهنمودهای مراجع، علما و صاحبنظران از اهم این فعالیت ها محسوب می شوند.

    وی همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه به نیازمندان افزود: بانک مهر اقتصاد سالانه با ارائه حدود 1 میلیون فقره وام و تسهیلات به اقشار مختلف جامعه، تلاش کرده راهگشای بخشی از مشکلات اقتصادی مردم و کشور باشد.

    در ادامه، سردار جمیری - فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر - با ابراز خرسندی از فعالیت های بانک مهر اقتصاد در حوزه های اقتصاد مقاومتی، گفت: این بانک اقدامات موثری در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی صورت داده که امیدواریم با به کار گیری ظرفیت ها و قابلیت های خود حرکت در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را با  قوت و قدرت ادامه دهد.
    وی عملکرد بانک مهر اقتصاد در استان بوشهر را مناسب عنوان کرد و افزود: امیدواریم  تا با همکاری بانک مهر اقتصاد در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری گام برداریم و زمینه رشد، رونق و توسعه روز افزون این خطه را فراهم آوریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی