عصر بازار

برنامه جدید دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی؛

شورای اقتصاد با خرید ۲هزار دستگاه واگن مترو موافقت کرد

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به برنامه ریزی و اجرای طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو، اظهار داشت: باید با سرمایه گذاری و تسریع در اجرای این برنامه بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، زمینه افزایش رفاه مردم را در کلانشهرهای کشور فراهم کنیم.

شورای اقتصاد با خرید ۲هزار دستگاه واگن مترو موافقت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد که عصر امروز دوشنبه برگزار شد افزود: در سالهای اخیر با سیاستگذاری صحیح دولت تدبیر و امید، گام های مهمی در جهت مهار تورم برداشته شد و از این پس دولت موضوع بهره وری را به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی دنبال خواهد کرد.
    به گفته جهانگیری، اقتصاد ایران همواره از سه موضوع تورم، بیکاری و پایین بودن بهره وری رنج برده است.
    وی در ادامه با اشاره به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تامین و خرید 2000 دستگاه واگن مترو، گفت: سازوکار اجرای این طرح باید به گونه ای باشد که منجر به تقویت توان ساخت داخل و نیز انتقال فناوری به کشور شود.
    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این جلسه با اشاره به مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز آمار ایران، اظهار داشت: در این مراسم گزارشی از آخرین وضعیت تورم کشور ارائه و خوشبختانه اعلام شد که روند کاهنده تورم همچنان ادامه دارد و از 9 درصد در تیرماه به 8.7 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.
    نوبخت به موضوع بودجه سال 1396 کل کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به جز سال گذشته که به دلیل مسائل مرتبط با دیپلماسی کشور، لایحه بودجه با تأخیر به مجلس ارائه شد، امیدوارم امسال همانند سنوات گذشته بتوانیم لایحه بودجه سال 96 کل کشور را بر اساس نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.
    در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، نفت، کشور، نیرو، صنعت،معدن و تجارت و معاون رییس جمهور در امور اجرایی نیز حضور داشتند، درخواست وزارت نفت مبنی بر طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان مطرح شد و پس از توضیحات وزیر نفت درباره مشخصات اقتصادی و فنی این طرح، شورای اقتصاد با این درخواست موافقت کرد.
    تامین و خرید 2000 دستگاه واگن مترو نیز درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بود که پس از ارائه توضیحات لازم و تبیین اهداف، نحوه سرمایه گذاری و روش اجرای این طرح، با درخواست این وزارتخانه موافقت شد.
    گفتنی است تامین و خرید 2000 دستگاه واگن مترو قرار است با سرمایه گذاری 2 میلیارد یورو از طریق برگزاری مناقصه بین المللی و با استفاده از تسهیلات مالی خارجی به گونه ای اجرا شود که به تقویت توان ساخت داخل و انتقال فناوری به کشور منجر گردد.
    در ادامه این نشست پیش نویس بخشنامه بودجه سال 1396 کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جهت گیری ها و راهبردهای این بودجه و نیز برنامه این سازمان برای استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، جزئیات این پیش نویس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از اعمال برخی اصلاحات با آن موافقت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو