عصر بازار

پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان

افزایش هزینه بیمه عمر بازنشستگان تا سقف ۵میلیون تومان

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در پرداخت حقوق مدیران صندوق، هیچ سونامی نداشتیم و حقوق همه ی آنها در همان حدی که تعیین شده بود، پرداخت شد.

افزایش هزینه بیمه عمر بازنشستگان تا سقف ۵میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، با بیان اینکه در صندوق در دو حوزه عمده بیمه‌های بازنشستگی و اقتصادی فعالیت داریم گفت: اقتصاد صندوق نیز تابع مسائل اقتصادی کشور است.


    وی افزود: 20 هزار میلیارد تومان ثروت صندوق است که طی چند دهه در شرکتهای مختلف وجود دارد. طی دو سال اخیر با انجام مطالعات شش هلدینگ تخصصی حمل و نقل و گردشگری، صنعت و معدن، مواد غذایی و کشاورزی، دارویی، عمران و ساختمان، بیمه و مسائل بانکی و بازار سهام ایجاد شد.


    وی به تشکیل ستاد اقتصادی در صندوق و شکل گیری این هلدینگ ها اشاره کرد و گفت: هدف هلدینگ‌های تخصصی کسب سود برای تامین پرداخت حقوق و توسعه اقتصادی کشور است.

    اسلامیان ادامه داد: سال 92، سود کل شرکتها 800 میلیارد تومان بود که در سال 93 با 35 درصد سود به 1200 میلیارد تومان و در 94 به 1500 میلیارد تومان رسید و در مجموع طی دو سال 30 تا 35 درصد رشد سود داشتیم.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه منابعی از صندوق خارج شده بود که با کمک دادستان بازگشته است گفت: آخرین مورد مربوط به فردی یونانی بود که در جریان معاملات 28 میلیون یورو از منابع شرکت نفتکش را در اوایل سال 92 در اختیار داشت و تحویل نداده بود و سه هفته گذشته توسط دادستان بازداشت شد و امید است این مبلغ به کمک دستگاه قضایی به بیت المال بازگردد.

    اسلامیان با اشاره به حضور یک میلیون و 200 هزار بازنشسته عضو صندوق اظهار کرد: شمار این بازنشستگان با افراد تحت تکفل شان به دو میلیون نفر می رسد. متاسفانه حقوق این افراد همپای نرخ تورم رشد نیافته است، به عنوان مثال در سال 81 نرخ تورم 18.4 درصد بود اما افزایش حقوق 10 درصد انجام شد و کاهش قدرت خرید 67 درصدی بازنشستگان را به دنبال داشت اما از سال 93 با کاهش نرخ تورم، افزایش حقوق نیز در حد تورم و یا بیشتر از آن انجام شد.

    وی افزود: امسال افزایش حقوق به صورت پلکانی انجام شد و در جهت کاهش این شکاف موثر بود. همچنین امسال با مصوبه دولت مبلغ بیمه عمر بازنشستگان از سه به پنج میلیون تومان رسیده است.


    وی در ادامه به هزینه کرد 1000 میلیارد تومانی در بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: در بیمارستان های دولتی مشکلات کمتر است البته در بیمارستان های خصوصی نیز هرکجا نیاز باشد بیمه تکمیلی به کمک می آید.

    وی افزود: با مصوبه دولت، بیمه عمر امسال از 3میلیون به 5میلیون تومان افزایش یافت، مبلغی بالغ بر  1000میلیارد تومان صندوق برای بیمه تکمیلی باید پرداخت کند که با مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی فقط بین 6تا 10درصد هزینه را خود پرداخت کنند اما اگر به این استان‌های خصوصی مراجعه کنند تا سقف 15درصد از هزینه‌ها را باید خود بیماران پرداخت کنند.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان نیز خبر داد و گفت: تا کنون در 28 استان این برنامه به اجرا در آمده است و سه استان باقی مانده تا شهریور ماه صاحب سیستم پرداخت مستقیم می شوند.


    اسلامیان همچنین به سپردن چهار خدمت از جمله صدور کارت شناسایی به دفاتر پیشخوان دولت در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: 2000 دفتر فعال پیشخوان دولت این خدمات را با دریافت مبالغ اندکی ارائه می کنند و در تلاش هستیم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بازنشستگان ناچار نباشند برای انجام این امور هزینه‌های زیادی بپردازند. تا کنون یک میلیون و دویست هزار نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.


    اسلامیان همچنین از تدارک 150 هزار سفر برای بازنشستگان در سال جاری خبر داد و گفت : اکنون دو سفر برای هر بازنشسته به سه سفر افزایش یافته و کمک هزینه آن برای فرد و یک نفر همراه او از 250 به 300 هزار تومان رسیده است. همچنین 5000 سهمیه سفر به عتبات عالیات در نظر گرفته شده که کمک هزینه آن از 500 به 600 هزار تومان رسیده است.


    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به افزایش کمک هزینه خرید عینک از 50 به 80 هزار تومان، سمعک از 150 به 300 هزار تومان و عصا از 10 به 20 هزار تومان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد وام های ضروری نیز 5 برابر شده و به 250 هزار عدد رسیده است.


    وی از تاسیس 9 خانه امید جدید در قزوین، ساری، اردکان، شهرضا،رودبار،جیرفت و محلات در مهرماه خبر داد و گفت: شمار خانه های امید به 36 خانه می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو