عصر بازار

شکوفایی اقتصادی و گردشگری ارمغان سه سال فعالیت دولت یازدهم در اصفهان

عصر اعتبار- مهار چالش های زیست محیطی، شکوفایی و توسعه صنعت گردشگری، جذب سرمایه های خارجی در امور زیربنایی، تقویت روحیه همکاری و همدلی، ایجاد اعتدال در فضای سیاسی و اجتماعی و ثبات اقتصادی از مهمترین تحولات و شاخصه های عملکرد دولت یازدهم طی سه سال فعالیت در استان اصفهان است.

شکوفایی اقتصادی و گردشگری ارمغان سه سال فعالیت دولت یازدهم در اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سه سال گذشته با وجود موانع و امواج مخالف تلاش کرده اند تا با صداقت و اعتماد بین مسئولان اجرایی و مردم، زمینه توسعه و پیشرفت جای جای سرزمین ایران را فراهم کنند.
    افزایش تعامل های بین المللی، انجام توافق هسته ای، اعطای تسهیلات کلان به واحدهای صنعتی، اصلاح نظام بانکی، کاهش نرخ تورم و توجه خاص به مشکلات زیست محیطی از جمله اقدام ها و شاخصه های عملکردی دولت در سطح کلان ملی بوده که این شاخصه ها در همه نقاط کشور از جمله استان اصفهان نشاه دهنده کارنامه موفق دولت است .

    *- مهمترین تحولات و اقدام های زیربنایی دولت یازدهم در بخش اقتصادی استان اصفهان
    روند تحولات در استان اصفهان نیز به عنوان صنعتی ترین استان و یکی از قطب های اقتصادی کشور نشان دهنده عملکرد مثبت و تلاشهای موفق دولت در زمینه های مختلف است .
    نگاهی به این کارنامه سه ساله دولت یازدهم ثابت می کند که توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، راه و شهرسازی، مسکن، کشاورزی، صنایع، معادن و توسعه علم و فناوری در کانون برنامه ریزی و توجه مسئولان و کارشناسان بخش اقتصادی استان اصفهان قرار داشته است .
    سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان اصفهان در بهمن 93 نیز با همین هدف انجام شد و در جریان این سفر به عنوان نقطه عطف دولت تدبیر در استان اصفهان، 38 طرح کلی برای توسعه امور زیربنایی این منطقه تعریف و به اجرا گذشته شد.
    * قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران
    پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران از ابر پروژه های بزرگ استان و یکی از مهمترین طرحهای زیر بنایی است که عملیات اجرایی آن در دولت یازدهم و در دوران پسابرجام کلید خورد .
    برای این پروژه بطول 240 کیلومتر و باهدف صرفه جویی در زمان، سرعت و ایمنی در حال انجام است.
    به گفته استاندار اصفهان ' گشایش اعتبار قطار سریع السیر اصفهان – تهران انجام شده است که شامل تامین 2 میلیارد یورو در مرحله نخست و ارقام بیشتر در مراحل بعدی است .
    تاکنون عملیات زیرسازی این طرح زیر بنایی در فاصله اصفهان تا قم اجرا شده و قراردادی به ارزش 5،2 میلیارد یورو برای قطعه اصفهان - قم و در مجموع هفت میلیارد یورو برای کل پروژه از اصفهان تا تهران معادل سازی شده است.
    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اردیبهشت ماه گذشته در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پیش بینی کرد: قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان با سرعت 250 کیلومتر در در سال 99 به بهره برداری می رسد.
    طرح احداث قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به عنوان یکی از مهمترین طرحهای حمل و نقل در منطقه مرکزی ایران از اهمیت زیادی برخورد دارد که بهره برداری از آن موجب تحول و تحرک جدی در بخش حمل و نقل کشور خواهد شد.
    *کنار گذر شرق اصفهان
    در بخش زیرساخت ها از اجرای طرح کنار گذر شرق اصفهان به عنوان یکی از مهمترین طرحهای راه شهرسازی می توان نام برد .
    با احداث و تکمیل کنار گذر شرق اصفهان، حجم وسیعی از ترافیک سنگین از مرکز کلانشهر اصفهان خارج می شود و مزیت های زیست محیطی، کاهش هزینه ها و تصادف های رانندگی را بهمراه دارد.
    استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: طرح کنار گذر غرب اصفهان نیز آماده افتتاح است.
    کنار گذر شرق اصفهان به طول 93 کیلومتر از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می شود.
    تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره برداری آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان اسفند پارسال بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید .
    این طرح با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان، کاهش آلودگی هوا و ایجاد سفری پاک اجرا می شود.
    کنار گذر غرب اصفهان نیز به طول 93 کیلومتر بزرگراه اصفهان - تهران را به محور مبارکه - شهرضا در غرب اصفهان متصل می کند که حدود 15 کیلومتر پایانی آن تکمیل شده و آماده افتتاح است.
    * نمایشگاه بین المللی اصفهان
    طرح احداث نمایشگاه های بین المللی در شرق اصفهان از جمله طرح های زیر بنایی این استان است که در دولت تدبیر و امید به اجرا گذاشته شده و قرار است تا پایان امسال یا اوائل سال آینده مرحله نخست آن به مساحت یکصد هزار متر مربع افتتاح می شود.
    به گفته استاندار اصفهان این طرح یکی از نیازهای اساسی بخش اقتصادی اصفهان است که باید هر چه سریعتر اجرا شود .
    عملیات اجرایی احداث نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در زمینی به مساحت 22 هکتار در شرق شهر اصفهان از شهریور 94 آغاز شد.
    این نمایشگاه در دو مرحله احداث می شود و شامل فضای سرپوشیده اداری، نمایشگاهی و خدماتی است.
    * تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمین استان اصفهان و کریدور علم و فناوری
    تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمین استان اصفهان یکی از کارکردها زیر بنایی و بی بدیل دولت یازدهم در استان اصفهان است که باهدف تبیین ساختارها و ترسیم چشم انداز توسعه این استان در سه محور تهیه و تدوین شده است.
    توسعه بخش علم و فناوری و راه اندازی کریدور علم و فناوری استان اصفهان، و ارائه تسهیلات و امکانات مربوط به شرکت های دانش بینان از اهداف این طرح است .
    کریدور علم و فناوری اصفهان در محدوده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در سه شهرستان نجف آباد، شاهین شهر و خمینی شهر مستقر می شود.
    استاندار اصفهان در این زمینه با اشاره به فعالیت بیش از 400 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی کریدور علم و فناوری اصفهان رویکرد توسعه در این استان شاهد تحول شود .
    منطقه ویژه ( کریدور) علم و فناوری مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساختهاست که با تکیه بر خلاقیت ها و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نوین و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می شود.
    مجوز این منطقه توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در سال 93 برای اصفهان صادر شد.
    * توسعه فرودگاه اصفهان
    طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و یک شرکت مهندسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.
    بر اساس این توافق ترمینال خارجی 25 هزار مترمربعی به ظرفیت دو میلیون مسافر در بازه زمانی دو تا دو و نیم ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند.
    با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه دو برابر خواهد شد.
    استاندار اصفهان با اشاره به عقد قرارداد با سرمایه گذاران فرانسوی برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان افزود: ما با تقاضاهای زیادی برای برقراری خطوط ایر لاین خارجی به اصفهان مواجه هستیم.
    وی ادامه داد: مرکزیت اصفهان همه شرایط ایده آل و مناسب را برای تبدیل این شهر به بهشت گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند.
    * نرخ بیکاری و تورم
    استاندار اصفهان دو شاخص مهم اقتصادی را نرخ بیکاری و نرخ تورم اعلام و اظهار کرد: این دو شاخص در ابتدای کار دولت یازدهم در استان مطلوب نبود به همین دلیل برنامه های زیادی برای بهبود این دو شاخص اجرا شد.
    وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان یک و نیم تا دو درصد بالاتر از نرخ متوسط کشوری است، افزود: بالا بودن نرخ بیکاری، مسائل اجتماعی و امنیتی را نیز بهمراه دارد که بخشی از این موضوع به مسائل کلان کشور برمی گردد و بخشی دیگر به مسائل استانی.
    زرگرپور با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان در بهمن سال 93 افزود: در این سفر موضوع اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه در کنار مسائل محیط زیست مطرح و تصمیم گرفته شد که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شود.
    وی با بیان اینکه ابلاغیه تشکیل کارگروه رفع موانع تولید سه ماه بعد از آن سفر به همه استان ها صادر شد، ادامه داد: از آن تاریخ تا کنون جلسه های این کارگروه به طور مرتب و هر دو هفته یک بار تشکیل شده است.
    استاندار اصفهان با اشاره به شناسایی حدود یکهزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی بحران زده در این کارگروه گفت: پس از شناسایی این واحدها تلاش شد تا مشکل های مربوط به مالیات، بیمه، محیط زیست و تسهیلات بانکی آنها حل شود.
    زرگرپور با بیان اینکه تا کنون حدود 50 درصد از مصوبه های این کارگروه اجرایی شده است، تصریح کرد: با اجرای این مصوبه ها تا کنون 26 هزار فرصت شغلی در این استان تثبیت شده است.
    وی همچنین با تشریح اقدام های حمایتی دولت یازدهم از اعلام کرد: در دولت یازدهم برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط ، 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای اختصاص یافته که این تسهیلات به کارگاه های کوچک با تعداد کارکنان کمتر از 50 نفر و واحدهای متوسط با تعداد کارکنان کمتر از 100 نفر با این تعهد تعلق می گیرد که آنها شغلی را تثبیت یا شغل جدیدی را ایجاد کنند.
    استاندار اصفهان با بیان اینکه واحدهای متقاضی این تسهیلات باید در سامانه اینترنتی ' بهین یاب ' ثبت نام کنند، ادامه داد: استان اصفهان برای حدود 600 واحد سهمیه دارد اما تا کنون حدود سه هزار و 300 واحد ثبت نام کرده اند بطوریکه اصفهان رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.
    سامانه اینترنتی 'بهین یاب' برای حمایت قانونی و ضوابطی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شده است.
    وی با اشاره به بررسی پرونده مربوط به 540 واحد صنعتی ثبت نام شده گفت: تا کنون حدود پنج هزار میلیارد ریال یعنی 50 درصد اعتبار در نظر گرفته شده برای حدود 450 واحد، تخصیص یافته و برای پرداخت به بانک ها معرفی شده اند.
    وی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات به این واحدها حدود 10 هزار شغل تثبیت و 6 هزار شغل جدید ایجاد می شود.
    استاندار اصفهان درباره نرخ تورم نیز گفت: با مجموعه اقدام های انجام شده، متوسط نرخ تورم استان در بهار امسال از متوسط نرخ تورم کشور پایین تر آمد.
    زرگرپور با بیان اینکه در پنج سال گذشته همیشه نرخ تورم استان یک تا یک و نیم درصد از متوسط کشوری بالاتر بود، افزود: اما اکنون این نرخ از متوسط کشوری کمتر شده است.
    وی اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، اردیبهشت امسال نرخ تورم کشور 10.2 درصد و نرخ تورم استان اصفهان 9.8 درصد بود.
    وی این آمار را از نظر اقتصادی، پیام خوبی خواند و گفت: این آمار با توجه به مجموعه اقدام های انجام شده در دولت یازدهم از جمله کنترل قیمت سبد کالایی که نرخ تورم بر اساس آن محاسبه می شود و سیاست های خروج از رکود اقتصادی دولت بدست آمده است.
    استان اصفهان دارای 9 هزار و 200 واحد صنعتی با 260 هزار نفر اشتغال و سرمایه گذاری 190 هزار میلیارد ریال است.
    * کشاورزی
    با وجود خشکسالی و کمبود آب، تولید گندم در استان اصفهان درسال جاری با 20 درصد افزایش به حدود 240 هزار تن رسیده که برای خرید حدود 210 هزار تن آن پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
    به گفته استاندار اصفهان این استان در سال 95 شاهد خشک ترین سال آبی استان بوده است اما مساله آب بخوبی در استان مدیریت شده و کمترین مشکل را در این زمینه داشتیم.
    رسول زرگرپور با تشریح وضعیت خشکسالی گفت : اکنون دیگر کشاورزی به عنوان محور توسعه استان مطرح نیست اما بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت ها و تقاضای موجود گسترش می یابد.
    64 درصد از مساحت استان دچار خشکسالی و 22.5 درصد از مساحت استان دچار خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
    بارش ها در استان اصفهان در سال آبی جاری نسبت به میزان بلندمدت 33 درصد کاهش یافته و در وضعیت قرمز است.
    زمین های کشاورزی استان اصفهان 450 هزار هکتار و تولیدات بخش کشاورزی این استان حدود شش میلیون تن در سال است.
    * اجرای 38 طرح اقتصادی و زیربنایی در جریان سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان از دستاوردها و عملکرد های برجسته دولت تدبیر است .
    سیزدهمین سفر استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید نیز بهمن 93 به استان اصفهان صورت گرفت و هیات دولت در این سفر حدود هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای 38 طرح مختلف اقتصادی، راه و شهرسازی، زیرساختی، آب و فاضلاب، زیست محیطی، کشاورزی، علمی و فناوری و برق اختصاص داد.
    بر اساس آخرین گزارش استانداری اصفهان، 10 طرح از این مجموعه تاکنون تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته و میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان 75 درصد است.
    بر پایه این گزارش که از 35 مصوبه تهیه شده است، هفت طرح دارای پیشرفت فیزیکی 100 درصد و هفت طرح بالای 90 درصد پیشرفت داشته است.
    طرح های با پیشرفت فیزیکی 100 درصد شامل مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سد های موجود در فراموشجان چادگان، طرح صیانت و توسعه جنگل های زاگرس و تهیه و اجرای طرح های جامع مقابله با بیابانزایی در آران و بیدگل توسط سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور، اجرای عملیات آب و خاک در عرصه تشکل های کشاورزی، کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی زیر سدهای مخزنی و بندهای انحرافی مستقل و شالیزاری و ساختمان شبکه های فرعی و آبیاری و زهکشی حوزه زاینده رود توسط وزارت جهاد کشاورزی است.
    همچنین دو طرح دارای پیشرفت فیزیکی 99 درصد شامل احداث پروژه ندامتگاه 500 نفره نجف آباد و احدات بازداشتگاه 75 نفره نطنز توسط اداره کل زندان های استان اصفهان است.
    طرح آبرسانی به شهرهای شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد، ورزنه، کوهپایه، فلاورجان و خوراسگان توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان دارای پیشرفت 95 درصدی و طرح احداث بیمارستان خمینی شهر توسط وزارت راه و شهرسازی نیز دارای پیشرفت 95 درصدی اعلام شده است.
    همچنین چهار طرح با پیشرفت فیزیکی 90 درصد اعلام شده که شامل آبرسانی به شهرهای نایین و انارک، آبرسانی به شهر خوانسار، مشارکت در احداث آزاد راه کنار گذر غربی اصفهان ( در مبارکه و لنجان) و سالن ورزشی برسیان در اصفهان است.
    سایر طرح ها نیز دارای پیشرفت فیزیکی 5 تا 85 درصد است.
    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان بیشتر طرح های سفر ریاست جمهوری به استان را در بخش توسعه امور زیربنایی دانست و گفت: بخشی از این طرح ها استانی بوده و بخش دیگر برای مناطق کمتر توسعه یافته بمنظور تحرک بخشی به اقتصاد آن شهرستان مصوب شد.
    مسعود صفاری پور اظهار کرد: بخشی از طرح ها نیز در این رابطه مختص دانشگاه ها و محور علم و فناوری است و بخشی نیز مرتبط با گردشگری و توسعه زیرساخت های آن از جمله بهسازی راه ها و مرمت آثار تاریخی است.
    وی از مهمترین ثمرات اجرای مصوبه های سفر ریاست جمهوری به اصفهان در بخش راه و شهر سازی را سهولت در رفت و آمد و کاهش تصادفات و تلفات و در بخش جهاد کشاورزی، بازسازی و نوسازی قنوات، آب رسانی و استفاده بهینه از آب اعلام کرد.
    وی از جمله طرح های بخش علم و فناوری را تامین فضاهای پژوهشی و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و احداث و تاسیس پژوهشکده بیوتکنولوژی رویان اصفهان ( مربوط به جهاد دانشگاهی اصفهان ) اعلام و تصریح کرد: تا کنون 50 درصد از اعتبار این دو طرح در سال 94 تخصیص یافته است.

    * رشد سرمایه گذاری خارجی در استان اصفهان یکی از ثمرات برجام و دستاوردهای دولت تدبیر و امید .
    بیش از یکسال از توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می گذرد سندی که با تلاش بی وقفه و طولانی مدت دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در شرایطی دشوار به دست آمد و تاثیراتی عمیق و گسترده در حوزه های مختلف خارجی و داخلی داشت.
    ایجاد تحول در روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران و خنثی سازی پروژه ایران هراسی بویژه پس از برجام نه تنها سایه تهدید و تحریم علیه کشور مان کمرنگ شد بلکه رویکرد بین المللی به سمت همکاری با جمهوری اسلامی ایران جهت یافت بگونه که هیاتهای سیاسی، اقتصادی و بازرگانی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کردند، اکثر این هیات با حضور در استان اصفهان نشست های متعددی در راستای افزایش همکاریها داشته اند.
    در این مدت بیش از یکصد هیات اقتصادی به اصفهان سفر کرده و تمایل خود را نسبت به توسعه همکاری دوجانبه و سرمایه گذاری در این استان بویژه در بخش آب به عنوان چالش اصلی استان اعلام کرده اند.
    محورهای اصلی مذاکرات، نشستها و سرمایه گذاریها و قراردادهای هیاتهای خارجی و هیاتهای اقتصادی استان اصفهان در ارتباط با حوزه های انتقال تکنولوژی، زیست محیطی، درمانی، طرحهای آبی، حمل و نقل و تامین ماشین آلات سنگین بوده است.
    برای سهولت سفر و تسهیل برپایی نشستها، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان به عنوان محور اصلی و بنوعی برنامه ریزی این مذاکرات لقب گرفته است.
    *بالغ بر یکصد طرح با استاندارد بین المللی برای سرمایه گذاران خارجی آماده شده است
    استاندار اصفهان در همین ارتباط در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این طرحها با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد یورو برای سرمایه گذاران خارجی مهیا شده است.
    طرح انتقال آب ' بهشت آباد ' به فلات مرکزی ایران و قطار اصفهان – اهواز از جمله طرحهایی است که برای تامین منابع فاینانس آن با هیاتهای خارجی مذاکره شده است.
    از طرح انتقال آب ' بهشت آباد ' به فلات مرکزی ایران می توان به عنوان یکی از راهکارهای حل مشکل آب منطقه نام برد که طبق وعده دولت با جدیت در حال انجام است.
    هدف این طرح تأمین آب شرب بر اساس پیش بینی جمعیتی برای استان های اصفهان، کرمان و یزد است که متشکل از سه بخش مجزا شامل احداث سد 1.5 میلیارد متر مکعبی به ارتفاع 178 متر، سامانه انتقال آب تا منطقه ' شلمزار' در چهار محال و بختیاری و خطوط انتقال از سامانه انتقال آب از شلمزار به اصفهان، یزد و کرمان است.
    حجم آب انتقالی این طرح، در مجموع 580 میلیون مترمکعب خواهد بود که 250 میلیون مترمکعب آن برای اصفهان، 180 میلیون متر مکعب برای کرمان و 150 میلیون متر مکعب برای یزد اختصاص خواهد یافت و این ارقام به صورت مصوبه قانونی ابلاغ شده است.
    به گفته استاندار اصفهان، آخرین برآوردهای پیمانکاربرای این طرح بدون محاسبه خط انتقال یزد و کرمان، حدود 750 میلیون دلار هزینه سد، حدود 300 میلیون دلار سامانه انتقال ، 470 میلیون دلار خط لوله انتقال از شلمزار به اصفهاندر جمع یک میلیارد و 520 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
    *احداث بیمارستان یکهزار تخت خوابی در اصفهان با سرمایه گذاری ایتالیا
    قرارداد این پروژه به ارزش 200 میلیون یورو با یک شرکت ایتالیایی منعقد شده که در بازدید اوایل مردادماه کارشناسان این شرکت از زمین محل، برنامه ریزی کرده و با کار طراحی و اجرایی آن نیز آغاز شده است.
    تفاهم نامه احداث این بیمارستان اردیبهشت ماه امسال میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شرکت ' سن دوناتو ' (san donato) ایتالیا منعقد شد.
    گروه ' سن دوناتو ' بزرگترین گروه خصوصی سلامت با 18 بیمارستان و چهار هزار پزشک در کشور ایتالیا است.
    * -امضای قرارداد تقویت زیر ساختهای گردشگری
    استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، همواره کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
    از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ورود گردشگران خارجی به اصفهان سه برابر افزایش یافت و یکی از مشکلاتی که هم اکنون برای گردشگری اصفهان به چشم می خورد، کمبود هتل است در همین راستا برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری خارجی برای ساخت هتل نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.
    استاندار اصفهان در گفتگو با ایرنا با اشاره به روند رشد گردشگری در کشور و توجه به این مهم به عنوان محور توسعه این استان گفت: در دوران پسا برجام قرارداد کلی احداث 20 هتل در کشور منعقد شده که از این تعداد پنج هتل در اصفهان ساخته می شود.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این ارتباط به ایرنا گفت: برای احداث این هتل ها با سرمایه گذاران خارجی رایزنی شده است.
    فریدون الهیاری همچنین از رایزنی با سرمایه گذارانی از کشور کره جنوبی برای احداث دو منطقه نمونه گردشگری در استان اصفهان خبر داد.
    استان اصفهان دارای بیش از 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
    محمد سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خردادماه امسال در این ارتباط گفت: در حال حاضر تفاهمنامه ساخت 20 هتل با دو گروه متخصص آلمانی و ترکیه ای منعقد شده است تا بتوانیم مشکل کمبود هتل و زیر ساخت های حوزه گردشگری را برطرف کنیم.
    همچنین به گفته معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در سه ماه نخست سالجاری، فرصت های سرمایه گذاری حوزه گردشگری استان به بیش از 20 گروه سرمایه گذار خارجی معرفی شد.
    حمید امینی افزود: گروه های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان با تاسیسات، فرصت ها، توانمندی ها و ظرفیت های مختلف اصفهان در صنعت گردشگری آشنا شدند.
    وی اظهار کرد: سرمایه گذاران تشویق به ایجاد تاسیسات اقامتی و پذیرایی از جمله هتل، دهکده سلامت، احیای خانه های تاریخی بمنظور بهره برداری در صنعت گردشگری و ایجاد منطقه نمونه گردشگری در استان شدند.
    معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: بیشتر این گروه ها از کشورهای فرانسه، چین، اسپانیا، آلمان و عراق هستند و بسیاری از آنها با حضور در اصفهان بصورت مستقیم با فرصت های سرماه گذاری در صنعت گردشگری در این استان آشنا شدند.
    وی از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی برای هدایت، حمایت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنعت گردشگری استان خبر داد و افزود: برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و تشویق این گروه ها،بسته های پیشنهادی شامل طرح های توجیهی و امکان سنجی، ساختار مالی به روز و زیر ساخت های اولیه تهیه شده است.
    * مذاکره برای راه اندازی خط 2 قطار شهری اصفهان با کره جنوبی
    استاندار اصفهان در تبیین تحولات و شرایط ایجاد شده برای توسعه زیر ساختهای توسعه استان از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی از مذاکره با نمایندگانی از کره جنوبی برای راه اندازی خط 2 قطار شهری اصفهان خبر داد .
    وی ادامه داد: خط دو قطار شهری اصفهان به مسافت 23.5 کیلومتر و با 22 ایستگاه قرار است شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق را پس از گذر از مرکز این کلانشهر به میدان شهدای خمینی شهر متصل کند.
    * تبادل فناوری در زمینه ماشین آلات سنگین در صنایع
    به گفته استاندار اصفهان قرارداد یک شرکت بخش خصوصی ماشین آلات سنگین با یک شرکت آلمانی به منظور انتقال تکنولوژی در این زمینه نیز انجام شده است.
    زرگرپور اضافه کرد: بر این اساس ساخت و نصب ماشین آلات سنگین در کارخانه های فولاد و غیره با سهولت انجام خواهد شد.
    * سرمایه گذاری خارجی در حوزه سوخت و انرژی با هدف افزایش تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی
    پیش قرارداد طرح تبدیل مازوت به بنزین در پالایشگاه اصفهان با یک شرکت کره ای از دیگر گامهایی است که در دولت تدبیر و امید برداشته شده و به گفته کارشناسان این اقدام می تواند حرکتی مهم در توسعه صنعت نفت در اصفهان و کمک به اقتصاد مقاومتی باشد .
    تبدیل مازوت به بنزین جزو اولویت های پالایشی وزارت نفت به شمار می رود و در این زمینه برای تجهیز برای پالایشگاه های کشور نیز برنامه ریزی شده است.
    با توسعه و تجهیز پالایشگاه اصفهان با سرمایه گذاری شرکت کره ای تولید مازوت در این پالایشگاه از 30 به 10 درصد کاهش و تولید بنزین دراین مجموعه افزایش می یابد.
    * کاهش چالشهای زیست محیطی از شاخصه های عملکردی دولت است
    * رویکرد حمایتی دولت موجب تحول در حوزه محیط زیست شده است.
    در سایه رویکردهای حمایتی و حفاظتی دولت تدبیر و امید، استان اصفهان شاهد تحولاتی مهم در حوزه محیط زیست بوده است.
    استان اصفهان به رغم تنوع بالای زیست محیطی از استان های پر چالش محسوب شده و رفع این مشکلات همواره یکی مهمترین مطالبات مردم این منطقه بوده است .
    جلوگیری از استفاده سوختهای آلاینده، اجرای طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان، تشکیل کارگروه مقابله با گرد و غبار، اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود، راه اندازی کارگروه زیست بوم های حساس در بخش حیات وحش از جمله مهمترین اقدامات شاخص زیست محیطی در در مدت سه ساله فعالیت دولت تدبیر و امید ارزیابی شده است .
    *جلوگیری از استفاده سوختهای آلاینده
    به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: پیش از دولت یازدهم نیروگاه شهید بهشتی اصفهان روزانه 15میلیون لیتر مازوت مصرف می کرد و چالش های مهم زیست محیطی بسیاری برای استان بوجود آورده بود اما با اقدامات انجام شده در دولت یازدهم، سوخت این نیروگاه بصورت کامل از مازوت به گاز طبیعی تغییر یافت.
    وی، بهبود وضعیت سوخت خودروها و ارتقای آن از یورو 3 به یورو 4 از دیگر دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش تامین سوخت و محیط زیست است .
    ظهرابی خاطرنشان کرد: مقایسه تغییرات کیفیت هوا از سال 92 تاکنون براحتی بهبود وضعیت آلاینده ها که ناشی از سوخت خودروها و استفاده از مازوت در نیروگاه ها بوده است را مشخص می کند.
    *اجرای طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان
    پایش صنایع و اجرای طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان را یکی دیگر از عملکردهای زیست محیطی دولت تدبیر و امید در مدت سه ساله اخیر است .
    مهار گرد و غبار، شناسایی منابع تولید ذرات معلق، برنامه ریزی برای حذف عوامل و کانون تولید ذرات معلق، خارج کردن صنایع آلاینده و ممنوعیت تولید و بهره برداری از معادن در شعاع 50 کیلومتری اصفهان را از دیگر ابعاد این طرح عنوان شده است.
    در نتیجه اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در استان اصفهان آمار روزهای سالم در این شهر درسال 94 نسبت به سال 93 سه برابر شد که این رشد از مصادیق موفقیت اجرای این طرح در کلانشهر اصفهان است .
    این طرح در سه دوره 10 ساله، پنج ساله و دو ساله به اجرا گذاشته شده و در مدت دو سال اجرای این طرح روزهای ناسالم هوا بسیار کاهش یافت.
    *تشکیل کارگروه مقابله با گرد و غبار
    مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان، تشکیل کارگروه مقابله با گرد و غبار افزایش گرد و غبار و توسعه کانون های این پدیده را یکی دیگر از چالش های محیط زیست اصفهان برشمرد و گفت: این پدیده بدلیل خشکسالی های پی در پی در کانون های گرد و غبار در استان بویژه شرق اصفهان توسعه و پدید آمد.
    وی افزود: برای این منظور کارگروهی برای مقابله با پدیده گرد و غبار و تعیین تکلیف کوره های آجر و گچ، آهک، شن و ماسه در محدوده 50 کیلومتری کلانشهر اصفهان تشکیل شد.
    ظهرابی خاطرنشان کرد: در این راستا 10 هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان به عنوان کانون اصلی گرد و غبار برای کاشت تاغ پیش بینی شده است که تاکنون دو هزار هکتار زیر کشت نهال تاغ رفته است.
    وی همچنین به وجود بیش از 350 کارخانه تولید آجر، بیش از 70 کوره گچ در شعاع 50 کیلومتری شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: این واحدها نقش مهمی در انتشار گرد و غبار در هوای اصفهان دارند و به همین دلیل کارگروهی برای اتخاذ راهبردهای مناسب برای کاهش آلایندگی ناشی از این واحدها تشکیل شد.
    وی تصریح کرد: براساس مصوبات این کارگروه مجوز فعالیت هیچ معدنی در این منطقه تمدید نخواهد شد و هیچ مجوز جدیدی برای احداث معدن در منطقه صادر نمی شود و به واحدهایی که آلایندگی آنها محرز شده نیز فرصت داده شده تا رفع آلایندگی کنند.
    وی یادآور شد: یک سوم از مجموع دو هزار و 700 واحد صنعتی آلاینده در کشور در استان اصفهان مستقر است.
    *اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود
    ظهرابی، یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان اصفهان را در چند ساله اخیر رودخانه زاینده رود و حوضه آبریز این رود عنوان کرد و گفت: این موضوع در اولویت برنامه های مدیریت استان قرار گرفت.
    وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در سه سال گذشته درباره جریان آب زاینده رود انجام شده، در 50 سال گذشته بی سابقه بوده که از جمله آن می توان به اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد.
    وی ادامه داد: طرح 9 ماده ای توسط مدیریت استان اصفهان تهیه و تدوین شده و بصورت لحظه به لحظه پیگیری می شود و در صورت هماهنگی همه دستگاه های ذیربط، این طرح در دو سال آینده بطور کامل اجرایی خواهد شد.
    زاینده رود به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب مواجه و در محل پائین دست در بیشتر ماه های سال با خشکی مواجه شده است.
    طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال 93 با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای آب کشور رسیده است.
    *حفاظت از تنوع زیست محیطی زاگرس و مناطق کویری
    دولت یازدهم با قوت حفاظت از تنوع زیست محیطی زاگرس مرکزی فریدونشهر و سمیرم و حفاظت از یوزپلنگ ایرانی در مناطق کویری را در دستور قرار داده است.
    همچنین در این مدت سه منطقه جدید، بکر و مستعد خارو، یلخا و کوه بزرگی به مناطق حفاظت شده استان اصفهان اضافه شده است.
    هم اکنون 10 منطقه چهارگانه و 11 منطقه شکار ممنوع در استان اصفهان وجود دارد که این گستره بدان معنا است که 14.5 درصد از مناطق تحت حفاظت کل کشور در استان اصفهان است.
    به گفته مدیرکل محیط زیست توجه به فعالیت های فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست ، تقویت سازمان های مردم نهاد، اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست در سایه رویکرد های زیست محیطی دولت تدبیر و امید از اولویت های استان در این بخش است .
    رسول زرگر پور در گفتگو با ایرنا افزود: معضلات زیست محیطی و مهار آن از مهمترین مطالبات مردم بود به همین جهت در دولت تدبیر و امید در اولویت برنامه های مدیریت استان قرار گرفت.
    استاندار اظهار کرد: مسائل زیست محیطی در مدت سه یا چهار دهه اخیر مورد بی توجهی ها، بی برنامگی ها و بی تدبیری ها در کشور قرار گرفته بود و به همین دلیل براحتی نمی توان تمامی این مشکلات را یک شبه رفع کرد لذا تمامی تلاش های صورت گرفته برای متوقف ساختن چالش ها و برگرداندن شرایط به حالت معمولی و عادی است.
    استاندار خاطرنشان کرد: این دولت با اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار در عمل نشان داده که دولتی زیست محیطی است.
    * تحولات حوضه آبریز زاینده رود
    وی یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان را رودخانه زاینده رود و در نهایت احیاء حوضه آبریز زاینده رود عنوان کرد که در اولویت برنامه های مدیریت استان قرار دارد.
    زرگرپور گفت: اقداماتی که در دو سال گذشته درباره جریان آب زاینده رود انجام شده، در 50 سال گذشته بی سابقه بوده که از جمله آن می توان به اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد.
    استانداراصفهان افزود: طرح 9 ماده ای توسط مدیریت استان اصفهان تهیه و تدوین شده و بصورت لحظه به لحظه آن را پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات آن برطرف شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در صورت هماهنگی همه دستگاه های ذیربط، این طرح در دو سال آینده بطور کامل اجرایی خواهد شد.
    وی یادآور شد: از دیدگاه مدیریت استان، مدیریت یکپارچه زاینده رود مصوب و مدیریت آن نیز مشخص شده ولی انتظار ما محقق نشده است.
    استاندار تاکید کرد: حل مشکل جریان دائمی آب در استان حداقل پنج سال زمان نیاز دارد.
    وی با بیان اینکه در دو سال گذشته کشت کامل کشاورزی در استان اصفهان انجام شده است گفت: در 9 ماه از سال نیز جریان آب در بستر زاینده رود جاری بوده است.
    استاندار اصفهان تصریح کرد: تاکنون بیش از 90 درصد منابع و مصارف در حوضه زاینده رود مشخص شده و تکلیف تخصیص آب صنعت، شرب و کشاورزی نیز احصا و مشخص شده و تا آخر شهریورماه سال جاری تخصیص تک تک روستاها نیز تعیین خواهد شد.
    زاینده رود به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب مواجه و در محل پائین دست در بیشتر ماه های سال با خشکی مواجه شده است.
    طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال 93 با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای آب کشور رسیده است.
    *طرح جامع کاهش آلودگی هوا، موفق ترین طرح در کشور
    استاندار اصفهان، با بیان اینکه پرداختن به موضوع آلودگی هوا کماکان در دستور کاری دولت و استان قرار دارد گفت: اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در اصفهان در راس موفق ترین طرح های کشور در این حوزه قرار گرفت.
    وی سه برابر شدن تعداد روز های سالم هوا در اصفهان نسبت به سال 93 را از مصادیق موفقیت اجرای این طرح در کلانشهر اصفهان برشمرد.
    زرگر پور اجرای این طرح را در سه دوره 10 ساله، پنج ساله و دو ساله عنوان کرد و گفت: در مدت دو ساله اجرای این طرح روزهای ناسالم هوا بسیار کاهش یافت.
    وی، یکی از دلایل مهم افزایش روزهای سالم و پاک را اقدامات دولت در حذف مازوت در نیروگاه ها و توزیع بنزین یورو 4 عنوان کرد.
    استاندار، همچنین پدیده گرد و غبار را یکی از معضلات زیست محیطی استان عنوان کرد و گفت: برای این منظور کارگروهی برای مقابله با پدیده گرد و غبار و تعیین تکلیف کوره های آجر و گچ، آهک، شن و ماسه در محدوده 50 کیلومتری کلانشهر اصفهان تشکیل شد.
    وی خاطرنشان کرد: در این راستا 10 هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان به عنوان کانون اصلی گرد و غبار برای کاشت تاغ پیش بینی شده است که تاکنون دو هزار هکتار زیر کشت نهال تاغ رفته است.
    استاندار اصفهان همچنین به وجود بیش از 350 کارخانه تولید آجر، بیش از 70 کوره گچ در شعاع 50 کیلومتری شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: این واحدها نقش مهمی در انتشار گرد و غبار در هوای اصفهان دارند و به همین دلیل کارگروهی برای اتخاذ راهبردهای مناسب جهت کاهش آلایندگی ناشی از این واحدها تشکیل شد.
    زرگرپور توضیح داد: براساس مصوبات این کارگروه مجوز فعالیت هیچ معدنی در این منطقه تمدید نخواهد شد و هیچ مجوز جدیدی برای احداث معدن در منطقه صادر نمی شود.
    وی افزود: بر این اساس به واحدهایی که آلایندگی آنها محرز شده نیز فرصت داده شده تا رفع آلایندگی کنند.
    وی یادآور شد: یک سوم از مجموع دو هزار و 700 واحد صنعتی آلاینده در کشور در استان اصفهان واقع شده است.
    استاندار اصفهان درباره انتقال این واحدها به خارج از شعاع 50 کیلومتری اصفهان نیز گفت: برای جابجایی این واحدها به خارج از شعاع 50 کیلومتری نیز برنامه ها و طرح هایی با کمک اتحادیه ذیربط اجرا شده است.
    وی افزود: تاکنون تعدادی از معادن گچ به دلیل آلایندگی یا پایان مجوز فعالیت، تعطیل شده اند و سایر واحدها نیز برای انتقال به خارج از محدوده تعیین شده در صورت ارائه تسهیلات مناسب، اعلام آمادگی کرده اند .
    وی خاطرنشان کرد: در این طرح سعی شده است که با گرد و غبار ناشی از کانون های طبیعی، گرد و غبار ناشی از فعالیت صنعتی، کشاورزی و شهری مقابله شود و این پدیده را در برنامه پنج ساله آینده به حداقل برسانیم.
    * تحولات و رویکردهای سیاسی
    آرامش سیاسی، اعتدال، همگرایی و ایجاد بستر برای بیان مطالبات احزاب سیاسی ارمغان دولت تدبیر و امید
    پس از تصدی دولت یازدهم، زمینه برای بیان مطالبات هدفمند احزاب سیاسی در این استان فراهم شد و اکنون احزاب و گروههای سیاسی در این استان در کمال آرامش خواسته های خود را مطرح می کنند.
    به گفته رسول زرگرپور استاندار اصفهان ' قبل از دولت یازدهم، فضای خوبی در بخش سیاسی استان حاکم نبود و همدلی و همگرایی برای پیگیری اهداف مشترک جریان ها و گروههاسی سیاسی استان وجود نداشت لذا رقابت های سیاسی جای خود را به دعواهای سیاسی داده بود و همین عامل موجب شده بود تا استان اصفهان نتواند در بسیاری از موضوعات مطالبات عمومی را از طریق احزاب که برآمده از دل مردم هستند را پیگیری کند.
    استاندار از اصفهان به عنوان استانی تاثیرگذار و تصمیم ساز در عرصه سیاسی کشور نامبرد و افزود: در طی سه فعالیت دولت تدبیر و امید، بستر سازی برای مشارکت جریان های سیاسی و کمک به توسعه استان تلاش شده و فضای همدلی وهمکاریها فراهم نماییم.
    زرگرپور اظهارکرد: در این راستا سعی کردیم هر دو ماه یکبار گردهمایی و برگزاری جلسات مشترک احزاب را برگزار کنیم که یکی از مهمترین نتایج آن تدوین و تصویب منشور وفاق احزاب و تشکل های سیاسی استان بود که همه گروهها و احزاب سیاسی اصفهان این منشور را پذیرفتند.
    منشور وفاق احزاب و تشکل های سیاسی استان اصفهان 25 شهریور 94 در چهارمین جلسه دبیران و نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی این استان به تصویب رسید.
    این منشور در سه بند و در 21 ماده با حضور 6 نفر از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان اصفهان در مدت شش ماه با برگزاری هشت جلسه مستمر و 580 نفر ساعت کار کارشناسی تدوین شده است. بند اول این منشور بر پایبندی احزاب و تشکل های سیاسی استان اصفهان به اصول و مبانی مشترک با تکیه بر قانون اساسی، وصایای امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید دارد و در هفت ماده تدوین شده است.
    تلاش درجهت اعتلای همه جانبه استان اصفهان در دهه چهارم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است از دیگر بندهای این منشور است .
    استاندار اصفهان در ادامه به فعالیت های انجام شده برای تدوین این منشور اشاره کرد و گفت: این منشور در مدت سه ماه توسط 6 نفر از معتمدین دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا تدوین شد.
    وی اضافه کرد: این اقدام ها موجب شد تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضایی آرام با نشاط و با حضور حداکثری مردم در استان اصفهان برگزار شود که یکی از سالم ترین، کم حاشیه ترین و پرنشاط ترین انتخابات بود.
    زرگرپور فضای سیاسی استان را آرام و رضایتبخش توصیف کرد و گفت: استان اصفهان با 76 تشکل سیاسی با سلیقه های مختلف یکی از سیاسی ترین استان های کشور است که طی سه سال گذشته، هیچیک از جلسات سیاسی استان و برنامه های احزاب در این استان لغو نشده و همه جریان های سیاسی با اخذ مجوز توانسته اند برنامه های خود را بدون هیچگونه مشکلی در اصفهان برگزار کنند.
    * تاسیس خانه احزاب استان اصفهان
    استاندار اصفهان از تلاش مسئولان این استان برای تاسیس و راه اندازی خانه احزاب اصفهان خبر داد و گفت: در حال پیگیری مسائل مربوط به تاسیس و راه اندازی این تشکل سیاسی هستیم.
    زرگرپور با اشاره به اینکه راه اندازی خانه احزاب تهران با فراز و نشیب هایی همراه بوده است، افزود: نمی خواهیم مثل تهران، خانه احزاب اصفهان درگیر فراز و نشیب شود و به همین دلیل تصمیم های عجولانه برای راه اندازی این خانه اتخاذ نخواهیم کرد.
    * همدلی در بین احزاب بوجود آمده است
    استاندار اصفهان در گفت وگو با ایرنا با موضوع مهمترین تحولات سیاسی این استان تصریح کرد: پس از تصدی دولت یازدهم و در پی اقدامات انجام شده، همدلی و هم افزایی خوبی بین تشکل های سیاسی و احزاب استان اصفهان برای حل مشکلات این استان بوجود آمده است.
    زرگرپور اظهارکرد: هم اکنون در عرصه سیاست استان اصفهان، رفاقت ها و رقابت های مثمرثمر و موثر جایگزین درگیری ها و تنازعات بی حاصل شده است.
    وی درباره استفاده از نظرات احزاب و تشکل های سیاسی برای پیشبرد امور و مدیریت استان نیز گفت: سعی کرده ایم برای پیشبرد امور استان از نقطه نظرات گروههای سیاسی استان استفاده کنیم و در این راستا گاهی مسئولان احزاب در جلسات خصوصی با مدیریت استان، دیدگاهها و نظرات خود را ارائه می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی