عصر بازار

معاون وزیر صنعت عنوان کرد

نظارت بر پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی مشکل‌دار

عصر اعتبار- به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرحله اول پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی که با مشکل مواجه هستند، ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی مجدد آن‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم اثربخش باشد.

نظارت بر پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی مشکل‌دار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رمضانعلی صادق‌زاده روز گذشته، دوم شهریورماه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اهواز عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به صنایع و واحدهای نیمه راکد که دارای مشکل هستند، باید با نظارت کافی همراه باشد تا این تسهیلات در محل خود هزینه شود.

    وی افزود: در کنار تخصیص اعتبار یک تا سه میلیاردی به 7500 واحد صنعتی کشور، اگر در کارگروه‌های استان‌ها مشخص شود که برخی از واحدها به اعتبارات بیشتری جهت راه‌اندازی نیاز دارند، از تسهیلات ارزی و ریالی استفاده خواهد شد.

    صادق‌زاده تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی با 60 تا 70 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند یا به اعتباراتی برای خرید ماشین‌آلات و راه‌اندازی خط تولید نیازمند هستند که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد خروج از رکود این واحدها باشیم.

    وی در خصوص عملکرد خوزستان برای دریافت این تسهیلات عنوان کرد: در استان خوزستان تاکنون 87 طرح از سیستم بانکی تسهیلات یک تا سه میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند و سیستم بانکی حمایت خوبی از طرح‌های معرفی شده، داشته است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با همکاری میان طرفین این مسأله نیز حل شود.

    صادق‌زاده ادامه داد: باید تعامل مناسبی میان کارگروه پرداخت تسهیلات، بانک‌ها و واحدهای صنعتی در استان انجام بگیرد تا شاهد حل مشکلات صنایع کوچک در استان خوزستان باشیم.

    وی در خصوص طرح فولاد شادگان خاطرنشان کرد: طرح فولاد شادگان جزو 36 طرح ملی کشور است که نیازمند اعتبارات بیشتری است، اما امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح این پروژه عظیم در استان باشیم

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی