عصر بازار

رییس بنیاد شهید خبر داد:

اعطای ۲۶ هزار وام خوداشتغالی به ایثارگران

عصر اعتبار- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای اشتغال ایثارگران در ۳ سال گذشته از تمام ظرفیت ۲۵ درصدی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای استخدام ایثارگران استفاده کرده‌ایم و تاکنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ ایثارگر از این طریق مشغول به کار شده‌اند؛ در حوزه خود اشتغالی نیز به بیش از ۲۶ هزار ایثارگر تسهیلات خوداشتغالی اعطا شده است.

اعطای ۲۶ هزار وام خوداشتغالی به ایثارگران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی انجمن‌های جانبازان با اشاره به مسائل موجود در امور اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد تنوع و تعدد کارها و گستردگی جامعه ایثارگری است که با توجه به رعایت قوانین و نیز سقف اعتبارات پیچیدگی‌هایی در امور اجرایی ایجاد می‌کند.

    وی ادامه داد: یکی از اقدامات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه برنامه‌ ای مدون برای فعالیت‌ها بود که برنامه‌ها به شکل هدفمند در بنیاد پیش بروند و در همین راستا در حوزه‌های اقتصادی فعالیت‌های مؤثری داشتیم که مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری از گسترش حوزه‌های اقتصادی بنیاد و چابک سازی و افزایش کیفیت فعالیت های موجود بود.

    نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات انجام شده در بنیاد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقداماتی در جهت اصلاح امور و بهبود خدمات رسانی به ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، اما میزان موفق بودن آن‌ها را باید از ایثارگران پرسید که به چه میزان از بنیاد رضایت دارند.

    معاون رییس جمهوری یکی از اقدامات موفقیت آمیز بنیاد را پرداخت معوقات ایثارگران بین سال‌های 1376 تا پایان سال 90 عنوان کرد و گفت: معوقات سال 91 نیز برای 11 استان به ویژه استانهای محروم پرداخت شده است و ایثارگران بقیه استان‌ها نیز به تدریج تا پایان سال معوقات خود را دریافت خواهند کرد. معوقات سال 94 نیز در ردیف بودجه تعریف شده بود و پرداخت شده است. برای پرداخت معوقات سال‌های 92 و 93 نیز پیش بینی‌هایی صورت گرفته است تا با پرداخت این معوقات دیگر چیزی تحت عنوان معوقه وجود نداشته باشد.

    رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی دیگر از اولویت‌های پیگیری شده توسط بنیاد را حوزه درمان ایثارگران دانست و گفت: میانگین سن والدین گرامی شهدا 79 سال است و با توجه به افزایش سن جانبازان معزز، حوزه درمان اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از کارهای صورت گرفته در این حوزه ساماندهی و تقویت بیمه‌های درمانی ایثارگران است. در بخش درمان نیز اجرای گسترده پایش سلامت ایثارگران انجام شده است.

    حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ادامه داد: موضوع اعزام ایثارگران به خارج کشور نیز به شکل حضور متخصصان مطرح بین المللی در کشورمان تغییر پیدا کرد تا با فراهم شدن امکانات مطلوب پزشکی، عده بسیار بیشتری از ایثارگران از خدمات پزشکی روز دنیا بهره مند شوند و در هزینه‌های این بخش نیز کاهش چشمگیری داشته باشیم و تا این لحظه 87 تیم فوق تخصصی پزشکی برای درمان ایثارگران در کشورمان حضور یافته‌اند و بیش از 2 هزار و 200 ایثارگر نیز توسط این تیم‌ها مورد معاینه قرار گرفته‌اند و 444 ایثارگر نیز مورد جراحی قرار گرفته‌اند که در این بخش هزینه‌ها نسبت به اعزام به خارج به میزان یک ششم کاهش یافته است.

    وی در خصوص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این کمیسیون یکی از بخش‌های حساس در بنیاد است و تغییراتی در آن صورت گرفت و در حال حاضر اعزام کمیسیون‌های پزشکی به شهرستان‌ها به شکل مستمر انجام می‌شود و با وجود تمام کاستی‌های موجود در 3 سال گذشته 1725 جلسه کمیسیون پزشکی برگزار شده است که 118 هزار پرونده در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

    نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اشتغال ایثارگران نیز گفت: در 3 سال گذشته از تمام ظرفیت 25 درصدی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای استخدام ایثارگران استفاده کرده‌ایم و تاکنون 34 هزار و 500 ایثارگر از این طریق مشغول به کار شده‌اند. در حوزه خود اشتغالی نیز به بیش از 26 هزار ایثارگر تسهیلات خوداشتغالی اعطا شده است.

    گفتنی است، اعضای شورای هماهنگی انجمن‌های جانبازان در این دیدار به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای تعامل تشکل‌های ایثارگری با بنیاد پرداختند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی