عصر بازار

قیمت طلا ثابت ماند

عصر اعتبار- در حالی که سرمایه گذاران در انتظار دریافت سرنخ هایی در این زمینه هستند که آیا فدرال رزرو آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا نه، قیمت طلا امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

قیمت طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار دریافت سرنخ هایی در این زمینه هستند که آیا فدرال رزرو آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا نه، قیمت طلا امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.
    آخر هفته جاری قرار است جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست روسای بانک های مرکزی جهان در وایومینگ سخنرانی کند. مواضع اخیر برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا این احتمال را افزایش داده که جانت یلن نیز در سخنرانی خود موضعی کمتر محتاطانه اتخاذ نماید.
    کنت لی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازارها تا روز جمعه سوت و کور خواهند بود، زیرا همه منتظرند تا سرنخ هایی از سخنرانی جانت یلن دریافت کنند.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1336 دلار و 88 سنت ثابت بود. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.4 درصد کاهش به 1340 دلار و 70 سنت رسید.
    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا ممکن است در 24 ساعت آینده مجددا به قیمت 1331 دلار و 35 سنت که روز 22 اوت به ثبت رسیده بود افت کند.
    بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا گفت: «با وجود بهبود وضعیت اقتصادی در آمریکا، ما انتظار داریم که سرمایه گذاران مدتی طولانی در بازار طلا بمانند، زیرا آنها می خواهند از سرمایه هایشان در مقابل اتفاقات پرریسک امسال نظیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری امریکا محافظت کنند.»
    ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون نیز گفت: «ما تردید داریم که لحن سخنان جانت یلن در مورد نرخ بهره تاثیری منفی بر قیمت طلا بگذارد.»
    قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا هر گونه افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و افزایش ارزش دلار می شود که هر دو به ضرر قیمت طلاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو