عصر بازار

موسسه سرمایه گذاری یو بی اس سوییس اعلام کرد؛

هرگونه کاهش قیمت طلا موقتی است

عصر اعتبار- موسسه سرمایه گذاری یو بی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که هرگونه کاهش احتمالی قیمت طلا تحت تاثیر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا، موقتی و زودگذر خواهد بود.

هرگونه کاهش قیمت طلا موقتی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، سرمایه گذاران بین المللی و بازارهای مالی منتظر واکنش های مبنی بر سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول هستند.

    بر اساس این گزارش سخنرانی های یلن می تواند تا حد زیادی وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده را روشن کند.

    طی روزهای گذشته برخی مقام های ارشد فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر حمایت کرده اند ولی انتشار آمارهای متناقض اقتصادی سرمایه گذاران بین المللی را سردرگم کرده است.

    سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایلی برای خرید یا فروش طلا ندارند و منتظر اظهارات مهم یلن هستند. موسسه یو بی اس اعلام کرده است که هر گونه اظهارات یلن که موجب کاهش قیمت جهانی طلا شود، موقتی و زودگذر خواهد بود.

    موسسه یو بی اس پیش بینی کرده است که فدرال رزروآمریکا حداقل یک بار تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی یو بی اس، هنوز نگرانی های زیادی نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف وجود دارد. نااطمینانی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اوضاع اقتصادی چین می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلاشود.

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر نیز در پیش است . اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نیز نرخ بهره را افزایش ندهد و افزایش نرخ بهره را به نشست دسامبر موکول کند، این بهترین فرصت برای خرید طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی خواهد بود.

    کامرز بانک آلمان نیز در گزارشی اعلام کرد: شرایط برای ادامه روند صعودیقیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی کاملا مطلوب است و تنها عاملی که می تواند بر این روند تاثیر منفی بگذارد، اظهارات یلن خواهد بود اگر وی نیز بر افزایشنرخ بهره تا پایان امسال تاکید نماید.

    کامرز بانک افزود: اگر عوامل کوتاه مدت موثر بر قیمت طلا را کنار بگذاریم، زمینه لازم برای افزایش تقاضا و قیمت این فلز گرانبها کاملا فراهم است. به نظر می رسد بسیاری از بانکهای مرکزی بزرگ جهان اجرایسیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی