عصر بازار

امکان پرداخت هماهنگ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی فراهم شد

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در مورد پرداخت هماهنگ حقوق بازنشستگان گفت: در اجرای این برنامه هیچگونه تأخیری در پرداخت حقوق بازنشستگان بوجود نیامده است.

امکان پرداخت هماهنگ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدحسن زدا اظهار داشت: فرآیند پرهزینه و زمان بری که از چند سال قبل در سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان بوجود آمده بود اصلاح و با مهندسی مجدد امکان پرداخت هماهنگ و متمرکز حقوق‌ها فراهم شد.

    زدا روش سابق پرداخت ها را دارای مشکلات و محدودیت های مختلف عنوان کرد و گفت: تا اواسط دهه 70 حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اواخر ماه و طی ٢ روز پرداخت می شد اما به دلیل محدودیت های سیستم بانکی و ازدحام بازنشستگان در شعب بانک ها، زمان پرداخت به صورتی اصلاح شد که بازنشستگان بتوانند در بازه زمانی پنجم لغایت بیست و پنجم هر ماه حقوق خود را دریافت کنند.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حقوق در طول ماه هر چند در آن زمان باعث رفع مشکل ازدحام بازنشستگان در شعب بانک ها شد، اما مشکلات خاصی را نیز برای سازمان تأمین اجتماعی بوجود آورد. محاسبه روزانه میزان مستمری پرداختی در هر روز و صدور چک مربوطه در تمامی شعب سازمان در سراسر کشور، فرآیند مالی پیچیده ای است و انجام این کار و همچنین نظارت بر آن وقت و انرژی زیادی را صرف می کرد.

    زدا با اشاره به پیشرفت و توسعه شبکه بانکی کشور در سال های اخیر، گفت: با بوجود آمدن شبکه شتاب، افزایش تعداد خودپردازها و فراهم شدن امکان استفاده از کارت‌های بانکی در فروشگاه ها، مسئله‌ای که باعث تصمیم گیری برای پرداخت حقوق بازنشستگان در طول ماه شده بود، دیگر وجود ندارد و برطرف شده است. بنابر این ضرورتی نیز برای ادامه روند نامتعارف پرداخت حقوق در طول ماه وجود ندارد.

    وی با اشاره به ناعادلانه بودن پرداخت حقوق در طول ماه، گفت: در روال سابق، حقوق کسانی که نام خانوادگی آنان با "الف" شروع می شد ١٥ روز زودتر از کسانی پرداخت می شد که نام خانوادگی شان با "ی" شروع می شد.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: با بررسی تمام جوانب این موضوع و در راستای رفع بی عدالتی و همچنین بازبینی و بهبود فرآیندهای کاری و مهندسی مجدد عملیات اجرایی، برنامه پرداخت هماهنگ حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و در اسفند ماه نیز به اتمام رسید.

    زدا با بیان اینکه برای اجرای این برنامه تمامی پیش بینی های لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: این موضوع از ٢ ماه قبل به روشهای مختلف به اطلاع بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز رسید. زحمات اصلی اطلاع رسانی نیز بر دوش رسانه ها بود که به دفعات و با هدف جلوگیری از نگرانی مستمری بگیران محترم انجام شد.

    وی ادامه داد: همفکری و اخذ نظرات و دیدگاه‌های اعضای کانون های بازنشستگی سراسر کشور که نمایندگان بازنشستگان هستند نیز از ابتدای برنامه پرداخت هماهنگ مورد توجه قرار گرفت و نمایندگان محترم بازنشستگان تأمین اجتماعی در جلسات و مباحث کارشناسی حضور داشتند و نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و تخصصی خود را ارائه کردند که مورد توجه این سازمان نیز قرار گرفت.

    زدا با بیان اینکه پرداخت مستمری به بازنشستگان مهمترین وظیفه سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: بیشترین هزینه این سازمان نیز در همین رابطه صرف می شود. پرداخت حقوق ماهیانه بیش از ٢ میلیون و ٩۰۰ هزار بازنشسته بدون حتی یک روز تأخیر از افتخارات این سازمان است و این پرداخت منظم در طول چندین سال زمینه ساز امنیت و آرامش خاطر بازنشستگان و خانواده‌های آنان است.

    وی اظهار داشت: پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان با هدف فراهم آمدن امکان نظارت موثرتر بر فرآیندهای مالی و استفاده بهینه از منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی به اجرا درآمده است و بدین وسیله از بازنشستگان محترم که در اجرای برنامه پرداخت هماهنگ حقوق نهایت همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی