عصر بازار

ریزش هفتگی طلا پس از سخنرانی جانت یلن

عصر اعتبار- در حالی که پس از سخنرانی جانت یلن و مقامات دیگر فدرال‌رزرو، سرمایه‌گذاران به دنبال کشف زمان افزایش نرخ بهره آمریکا توسط این نهاد هستند، طلا با افت هفتگی مواجه شد.

ریزش هفتگی طلا پس از سخنرانی جانت یلن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی خود اعلام کرد: احتمال افزایش نرخ بهره تقویت یافته است،‌ هر چند این افزایش باید تدریجی باشد.

    هر اونس طلا در طول هفته با افتی 1.9 درصدی یکهزار و 320 دلار و 50 سنت معامله شد تا پس از دو هفته صعود، اولین افت هفتگی خود را تجربه کند.

    تای وونگ، رئیس مرکز معاملات فلزات گرانبهای BMO در نیویورک اعلام کرد: «‌تفسیر جنگ‌طلبانه فیشر در خصوص اظهارات یلن، رشد طلا را فلج کرده است.»

    یلن اشاره کرد که بهبود بازار نیروی کار آمریکا و انتظار رشد متوسط اقتصادی، دیدگاه فدرال‌رزرو را برای افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری تقویت کرده است. با وجود این، او مشخص نکرد که چرا فدرال‌رزرو به افزایش نرخ بهره نیاز دارد.

    طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بهره‌ای چون شمش را افزایش داده و دلار را که طلا با آن قیمت‌گذاری می‌شود تقویت می‌کند.

    تخفیف طلا در هند به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر خود رسید و این در حالی است که به دلیل قیمت‌های پایین و افزایش تقاضا به دلیل جشن‌های سنتی در آسیا، خرید طلا در بازارهای فیزیکی افزایش یافته است.

    در بازار فلزات گرانبهای دیگر نقره که روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح هشت هفته اخیر خود رسیده بود، در پایان هفته 18 دلار و 60 سنت برای هر اونس معامله شد.

    در پایان هفته، قیمت هر اونس پلاتین نیز به یکهزار و 68 دلار و 40 سنت و هر اونس پالادیوم 683 دلار و 30 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی