عصر بازار

مسعود شریفات عضو جدید هیات مدیره بانک کشاورزی :

شناخت اولویت های استراتژیک، از جمله وظایف مدیران عالی بانک است

عصر اعتبار- مسعود شریفات عضو هیات مدیره بانک کشاورزی صبح شنبه ششم شهریور در جلسه تکریم محمدحسن فروغی فر عضو سابق هیات مدیره این بانک ، ضمن تبریک هفته دولت ، از حسن اعتماد دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی تشکر و از زحمات محمد حسن فروغی فر در این سمت قدردانی کرد.

شناخت اولویت های استراتژیک، از جمله وظایف مدیران عالی بانک است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، شریفات در ابتدای سخنان خود بانک کشاورزی را سازمانی با پیشینه ای درخشان ، یادگیرنده و پیشرو در حوزه علوم پولی و بانکی دانست و اظهار داشت: داشتن نگرش کلان، درک عمیق از وضعیت اقتصادی و صنعت بانکداری، شناخت اولویت های استراتژیک بانک وحرکت در مسیر آن،  همسویی با متخصصان و عملکرد هماهنگ با سیاست های پولی و بانکی از جمله وظایف مدیران عالی بانک است. وی افزود: دورنمای تغییرات بنیادی را باید در مسیر رسیدن به توسعه پایدار و همسو با برنامه ششم توسعه و چشم انداز بیست ساله کشور از طریق کشف روندهای آتی، افق گرایی و آینده نگری ترسیم کنیم.

    شریفات با بیان این که رسیدن به توسعه پایدار و تامین مالی پایدار در قالب طرح های توسعه ای، نیازمند تربیت انسان های توسعه یافته سازمانی است ، اضافه کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی، باهدف توسعه بخش کشاورزی، امکانات و فرصت های سازمانی را با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشتریان به گونه ای سازماندهی کرده است تا ظرفیت های درونی کارکنان شکوفا و احساس تعلق سازمانی و توانمندسازی کارکنان تقویت شود.

    وی افزود: سازمان های موفق ، آینده را با عینک «فرآیند ترکیب » مشاهده و ارزیابی می کنند، در چنین سازمان هایی روند تربیت انسان توسعه یافته سازمانی  ویژگی هایی دارد که از آن جمله می توان به جهانی اندیشیدن در کنار عملکرد منطقه ای، داشتن محوریت ایده ها ، مفاهیم جدید و دانش، پرسش مدار بودن، فرآیند مدار بودن، داشتن تفکر علمی و انتقادی و داشتن پویایی  فکری و جغرافیایی اشاره کرد.

    شریفات در بخش پایانی سخنان خود ، عمل بر مبنای مشی اعتدالی را در زندگی فردی و اجتماعی توام با بازخوردی مطلوب ارزیابی کرد و نشانه های آن را استفاده از تمامی نخبگان و داده های علمی و پرهیز از تصمیمات عجولانه و اقدامات شتاب زده برشمرد.

    شایان ذکر است مسعود شریفات از تاریخ اول شهریور 1395به موجب حکم  وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو موظف هیات مدیره بانک کشاورزی منصوب شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی