عصر بازار

ابتکار عحیب بدهکارترین شرکت نفتی جهان

خود را داوطلبانه اخراج کنید!

عصر اعتبار- شرکت پتروبراس برزیل به منظور کاهش هزینه های خود از کارکنان خود دعوت کرد تا در طرح اخراج اختیاری شرکت کنند.

خود را داوطلبانه اخراج کنید!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منابع خبری گزارش کردند که حدود ٢١ درصد یا ١٢ هزار نفر از کارکنان شرکت دولتی پتروبراس برزیل واجد شرایط حضور در برنامه اخراج اختیاری این شرکت هستند که از این میان حدود ٦ هزار و ١۰۰ نفر موافقت خود را برای حضور در این طرح اعلام کردند.

    این شرکت در ماه ژانویه امسال در یک برنامه اصلاحی، تصمیم گرفت میزان هزینه‌های خود را برای سال‌های ٢۰١٥ تا ٢۰١٩ میلادی با ٣٢ میلیارد دلار کاهش نسبت به آنچه در پیش تعیین کرده بود (١٣۰ میلیارد و ٣۰۰ میلیون دلار)، به ٩٨ میلیارد دلار و ٤۰۰ میلیون دلار برساند.

    در صورت موافقت تمامی کارگران واجد شرایط برای حضور در این طرح، پتروبراس متحمل حدود یک میلیارد و ٣۰۰ میلیون دلار هزینه های فوری خواهد شد، اما قادر خواهد بود که تا چهار سال آینده حدود ١۰ میلیارد و ٢٥۰ میلیون دلار پس‌انداز کند.

    مهلت حضور در این طرح که در ماه مارس امسال آغاز شد، تا اواخر اوت اعلام شده است.

    هدف از این تصمیم پتروبراس، کاهش هزینه ها و بدهکاری و بهبود ترازنامه مالی بوده است، زیرا افت قیمت‌های نفت و رسوایی‌های مالی پی در پی، خزانه پتروبراس را تحت فشار قرار داده بود.

    پتروبراس در نظر دارد تا پایان سال ٢۰١٦ میلادی ١٣,٧ میلیارد دلار از دارائی‌های خود را بفروشد. این شرکت هم‌اکنون با ١٢٥ میلیارد دلار بدهی، بدهکارترین شرکت نفتی جهان به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی