عصر بازار

در پسا برجام فرصت‌ها در صنعت بیمه بالفعل نشده است

عصر اعتبار- مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل بیمه‌کوثر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه فرصت امروز، صنعت بیمه کشور را حول سه بخش بیمه‌گری، اتکایی و سرمایه‌گذاری ارزیابی کرد وگفت: در بخش بیمه‌گری، صنعت بیمه فنی‌تر، پیچیده‌تر ورقابتی‌تر شده است و این رقابت تا جایی پیش رفته است که شائبه‌های دامپ اتفاق می‌افتد و این به معنی حرکتی پرشتاب به سمت یک ضرر بیشتر است.

در پسا برجام فرصت‌ها در صنعت بیمه بالفعل نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیرعامل بیمه‌کوثر بیان‌کرد: صنعت بیمه از نداشتن خلاقیت و نواوری، کم بودن نیروی انسانی متعهد و متخصص و نبود ابعاد آموزشی و دانشی مناسب برای ارتقای توان فنی تمام نیروهای فعال در این صنعت رنج می‌برد و با‌توجه‌به اینکه پژوهشکده بیمه نقش موثری در این زمینه دارد، جا دارد در کنار فعالیت‌های پژوهشی، به بخش آموزشی نیز برای بالابردن توان فنی وعلمی افراد در این صنعت بپردازد.

    مشعلچی در بخش اتکایی به فرصت‌های ایجاد شده پس از برجام اشاره کرد و گفت: فرصت‌های به‌وجود آمده پس از برجام بالقوه مانده و به بالفعل تبدیل نشده است. برای صنعت بیمه کشور می‌توانیم پذیرش اتکایی را با افزایش توانگری مالی، ظرفیت‌های دانشی مناسب و طراحی مناسب تقویت کنیم چرا که کشورهای حاضر در صنعت بیمه، تنها سرمایه پذیرهستند و در این صنعت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

    وی در بخش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای، به مشکلات آن اشاره کرد و بیان‌کرد: با کاهش سود سپرده‌های بانکی فرصتی برای صنعت بیمه ایجاد شده است، ولی هنوز تبدیل به ظرفیت‌سازی نشده است. در حال حاضر سرمایه‌گذاری در کشور پرریسک است که به‌دنبال آن مدیران را بسیار محتاط کرده است و همچنین سپرده‌گذاری در بانک توسط شرکت‌های بیمه به‌عنوان یک تفکر قالب پذیرفته شده است که باید اصلاح شود.

    مدیرعامل بیمه‌کوثر در مورد آیین‌نامه60 و تاثیر آن بر سرمایه‌گذاری افزود: این آیین‌نامه در زمان خود با کنترل شرکت‌های بیمه، حرکت‌های پرریسک این شرکت‌ها را مدیریت کرده است که خروجی این سرمایه‌گذاری‌ها منجربه ورشکستگی شرکت‌های بیمه نشود، اما در حال حاضر احتیاج به بازنگری دارد، چرا که با‌توجه‌به محدودیت‌هایی که در فضای بیرون برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، بعد از پیدا کردن فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری این آیین‌نامه60 است که محدودیت سرمایه‌گذاری را به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کند.

    مشعلچی بازارهای هدف این شرکت را داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای معرفی کرد وگفت: در بخش بیمه‌گری هدف نهایی با افزایش توانگری مالی و فضای کسب‌وکار مناسب، بازارهای منطقه‌ای وفرامنطقه‌ای است. بیمه‌کوثر همچنین در جذب بیمه‌های اتکایی اقداماتی را برای همکاری با کشورهای عراق، افغانستان و سوریه انجام داده است، اما برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های نهایی این شرکت، کشورهای توسعه یافته است.

    وی افزود: رفتن به سمت بیمه‌های غیر خودرویی و سرمایه‌گذاری در بیمه‌های مسئولیت، آتش‌سوزی و عمر و زندگی و دیگر بیمه‌ها از اهداف و برنامه‌های این شرکت در رسیدن به بازارهای هدف است.

    مدیرعامل بیمه‌کوثر، راهکارهای جلب اعتماد عمومی در صنعت بیمه را تسهیل‌سازی و کیفی‌سازی خدمات و تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای مطرح کرد و گفت: در بحث تسهیل‌سازی، باید ‌ارائه خدمات و انجام تعهدات بدون مشکل و روان باشد و همچنین خدمات را به‌صورت غیرحضوری انجام داد تا بتوان از بروکراسی عجیب اداری دوری کرد. در بخش کیفی‌سازی باید سرعت، دقت و انجام تعهدات حتی به مقداری اندک بیش از انتظارات مردم باشد تا رضایت مشتری را دربرگیرد.

    در پایان وی از ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تشکیل اداره طراحی و محاسبات فنی برای طراحی و معرفی محصولات بیمه‌ای نوین خبرداد و طرح جدید بیمه ماهواره این شرکت را به‌عنوان اولین شرکت بیمه‌ای  که مجوزهای لازم را گرفته است و درپی عملیاتی کردن آن است، معرفی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو