عصر بازار

وزارت نیرو حامل ۱.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای حل مشکلات مسکن مهر

عصر اعتبار- با توجه به تدبیر دولت یازدهم وتخصیص اعتبار مناسب برای حل مشکلات مسکن مهر به وزارت نیرو به نظر می رسد که دیگر روزهای بی آب و برقی این مساکن به پایان برسد.

وزارت نیرو حامل ۱.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای حل مشکلات مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پروژه مسکن مهر در ابتدا به عنوان یکی از برنامه‌های طرح جامع مسکن در کشور مطرح شده و در ادامه با توجه به قانون سامان‌دهی، حمایت از تولید، عرضه مسکن و همچنین یکی از فصل‌های واگذاری و حق بهره‌برداری از زمین به صورت اجاره 99 ساله به طرح مسکن مهر معروف و اقدامات مربوط به آن از تابستان سال 86 آغاز شد.

    در ابتدا نزدیک به 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر با بانک قرارداد بسته شد که از این تعداد تا به امروز یک میلیون و 720 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و قرار است براساس برنامه اعلام شده از سوی ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص بافت‌های فرسوده تا پایان سال نیز 300 هزار واحد دیگر به افتتاح برسد.

    در این میان 74 هزار واحد در هفته دولت به بهره برداری رسید که با اعتبارات لحاظ شده برای وزارت نیرو که معادل یک میلیون و 150 هزار میلیارد تومان است وزارت مسکن امید دارد که تا پایان فعالیت دولت یازدهم تعداد واحد های مسکن مهر را به یک میلیون واحد برساند.

    گفتنی است که هزار میلیارد از این رقم از محل اسناد خزانه اسلامی جهت پرداخت دیون طلبکاران و پیمانکاران درنظرگرفته شده علاوه برآن 650 میلیارد تومان نیز از محل‌های مختلف برای تأمین انشعابات در نظر گرفته شده است که به صورت جزئی‌تر 400 میلیارد تومان آن برای تکمیل فاضلاب و همچنین یک سوم آن برای برق‌رسانی استفاده شود.

    علاوه بر این وزارت نیرو نیز متعهد به پرداخت 100 میلیارد تومان برای کمک به روند بهره‌برداری هرچه سریعتر سایت‌های مسکن مهر شده است و با کمک هزار و 650 میلیارد تومانی دولت به وزات نیرو در این بخش، جمعا این وزارتخانه یک هزار و 750 میلیارد تومان در خصوص تأمین خدمات زیربنایی دراختیار دارد.

    این درحالی است که آماده‌سازی در اوایل مسکن مهر دو میلیون تومان برای هر واحد پیش‌بینی شده بود که از این رقم یک میلیون تومان از محل تسهیلات و یک میلیون تومان نیز از آورده‌های نقدی متقاضیان تأمین می‌شد اما پس از افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه‌های عملیات آماده‌سازی نیز افزایش پیدا کرد.

    باتوجه به مشکلات متعدد زیربنایی مسکن مهر امید می رود که با تخصیص این منابع بخش اعظمی از این مشکلات برطرف شود و اهالی این منازل دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نباشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی