عصر بازار

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک بیان کرد:

نزدیک به ۲ هزار واحد تولیدی تسهیلات گرفته‌اند

عصر اعتبار- مقیمی گفت: در قالب کار گروه رفع موانع تولید تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۸۱۴ واحد صنعتی پرداخت شده است ،البته این عدد فقط در این طرح بوده و بانکها خود نیز به طور مستقیم به برخی واحد های تولید تسهیلات داده اند.

نزدیک به ۲ هزار واحد تولیدی تسهیلات گرفته‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا روز گذشته در بازدید خبرنگاران از شهرک صنعتی عباس آباد معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در نشست خبری خود با اشاره به اهمیت و نقش واحد های کوچک و متوسط در اقتصاد کشور اظهار داشت:در حال حاضر  35 درصد اشتغال کشور در این حوزه است و مهمترین مشکل صاحبان این صنایع عدم فروش کالای تولیدی در بازار های داخلی و خارجی است.

    مقیمی ادامه داد:از سوی دیگر کاهش نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش سبب شده که صنعتگران ما در تگنای مالی قرار بگیرند بر همین اساس مطابق آخرین آمار تا به امروز 7 هزار 500 واحد تولیدی حائز شرایط برای گرفتن تسهیلات شده اند این در حالیست که جهت تشویق صنعتگران برای حضور در شهرک های صنعتی ازابتدای سال 96 هر سرمایه گذاری که صورت بگیرد تا 13 سال از مالیات معاف خواهد بود ضمن آنکه در هفته دولت جهت تسهیل در امور اداری سیستم یکپارچه سازی صدور مجوزها از طریق شبکه اینترنتی راه اندازی شد.

    مقیمی تصریح کرد: در قالب کار گروه رفع موانع تولید تاکنون 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و 814 واحد صنعتی پرداخت شده است ،البته این عدد فقط در این طرح بوده و بانکها خود نیز به طور مستقیم به برخی واحد های تولید تسهیلات داده اند.

    وی ادامه داد:در حال حاضر 780 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که 38 هزار واحد صنعتی در آن مشغول به کار هستند و سرمایه گذاران جدید نیز می توانند با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی که راه اندازی شده از امکانات شهرک های مختلف در کشور از قبیل زیر ساختها،اراضی قابل واگذاری و حوزه های صنعتی اطلاع کسب کنند.

    مقیمی با اشاره به اهمیت صادرات و اولویت وزارت صنعت برای رسیدن به این هدف گفت: تا به امروز 30 شرکت مدیریت صادرات برای بازریابی و صادرات کالاهای تولید داخل تاسیس شده و امیدواریم با کمک این شرکت ها وضعیت فروش کالاهای ایرانی که از کیفیت خوبی هم برخوردار هستند بهتر شود.

    اشتغال 27 هزار نفر در شهرک صنعتی عباس آباد

    محسن غلامی مدیر شهرک صنعتی عباس آباد نیز در جمع خبرنگاران گفت: ساخت این شهرک در سال 1369 به تصویب رسید و ساخت آن از سال 1372 آغاز شد.

    وی مساحت کل این شهرک صنعتی را یک هزار و 29 هکتار عنوان کرد و گفت: از کل 690 هکتار زمین صنعتی موجود در شهرک صنعتی عباس آباد، 666 هکتار به تولید کنندگان واگذار شده است.

    غلامی در مورد صنایع فعال در این شهرک صنعتی گفت: صنایع فلزی، کانی غیرفلزی، نساجی، سلولوزی، الکترونیک، غذایی و شیمیایی از جمله مهمترین صنایع فعال در شهرک صنعتی عباس آباد است.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 100 قرارداد واگذاری زمین منعقد شده است، گفت: اکنون یک هزار و 250 واحد صنعتی با اشتغال 27 هزار نفر در شهرک صنعتی عباس آباد فعالند که از این تعداد، 59 واحد در بخش صادرات فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو