عصر بازار

کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در استان تهران

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اعلام کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در شهرستانهای استان تهران، از راه‌اندازی سامانه پیامکی خدمات امور تعاون در آینده نزدیک خبر داد.

کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در استان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا ، احمد لطفی نژاد  اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیکاران استان تهران 350 هزار و 451 نفر است که از این تعداد 234هزار و 557 نفر را مردان و 115هزار و 894 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

    وی از فیروزکوه با نرخ بیکاری 5 درصد و ورامین با نرخ بیکاری 63.1 درصد به عنوان شهرستانهای دارای کمترین و بیشترین نرخ بیکاری نام برد.

    لطفی نژاد همچنین با اشاره به فعالیت یک میلیون و 225 هزار و192 کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی در سال 1393 گفت: از این میزان 229 هزار و 275 کارگاه در استان تهران قرار دارند و از مجموع 13 میلیون و 344 هزار و 498 نفر بیمه شده نیز، سه میلیون و 58 هزار و 185 نفر بیمه شده در استان تهران هستند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه بیکاری دانش آموختگان را از مشکلات اصلی بازار کار برشمرد و گفت: متاسفانه عدم انطباق سیاستهای آموزش عالی با نیازهای بازار کار موجب شده تا امروز با جمیعت بیکار فارغ التحصیلان مواجه شویم.

    وی گفت: بر همین اساس وزارت کار، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را با هدف کاهش تعداد دانش‌آموختگان بیکار و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار داده که گام موثری در جهت ایجاد بستر جذب فارغ التحصیلان به بازار کار خواهد بود.

    لطفی‌نژاد در عین حال از راه‌اندازی سامانه پیامکی خدمات امور تعاون خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه گام موثری در جهت کاهش زمان صدور مجوز در حوزه تعاون خواهد بود که همه مراحل تشکیل تعاونی را اطلاع رسانی کرده و موجب کاهش مراجعات حضوری تعاونگران خواهد شد.

    به گفته لطفی نژاد در حال حاضر بزرگترین تعاونی‌های کشور متعلق به استان تهران است و از جمعیت 14 میلیون نفری استان تهران، بیش از پنج میلیون نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو