عصر بازار

کلاهبرداری های مامور قلابی بیمه

متهم را شناسایی کنید

عصر اعتبار- مرد فریبکار با شناسایی طعمه های پیرش در نقش مامور بیمه دست به دزدی می زد، شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری های مامور قلابی بیمه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز 18 خرداد ماه امسال مردی با مراجعه به کلانتری 129 جامی به ماموران گفت: شخصی تحت پوشش مأمور بیمه به در خانه مادرش در خیابان جمهوری مراجعه  کرده و با جلب اعتماد وی ، وارد خانه شده و  پس ازشناسایی محل نگهداری پول ها اقدام به سرقت 700 هزار تومان پول کرده و از محل متواری شده است .

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    پیرزن مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران گفت: حدودا ساعت 13:30 روز دستبرد از خانه ام زنگ خانه به صدا در آمد که از پشت آیفون مردی گفت"مادر در را باز کن" و من نیز به تصور اینکه پسرم آمده، در را باز کردم؛ به داخل حیاط خانه آمدم با مردی ناشناس که 40 ساله وارد خانه شد و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور بیمه تکمیلی و پرداخت حقوق ماهیانه ، یک دسته اسکناس 10 هزار تومانی از کیف همراهش در آورد و در ادامه عنوان داشت: پول خرد ندارم و به این بهانه از من درخواست پول خرد کرد.

    وی افزود: در آن موقع ، داخل خانه 700 هزار تومان پول نقد که برای پسرم بود داخل کمدی در  اتاق گذاشته بودم و زمانی که به سراغ پول های داخل کمد رفتم تا پول خردِ درخواستی این شخص را که تصور می کردم مأمور بیمه است برایش بیاورم ، وی محل نگهداری پول را دقیقا شناسایی کرد.

    پیرزن مالباخته در خصوص نحوه سرقت مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد داخل خانه اش نیز به کارآگاهان گفت: این شخص (مأمور بیمه قلابی) از من درخواست یک لیوان آب کرد ؛ برای آوردن آب به داخل آشپزخانه رفتم که وی از همین فرصت کوتاه استفاده کرد و پس از برداشتن تمام پول های داخل دراور ، از خانه خارج شد؛ زمانی که متوجه سرقت پول ها شدم به تعقیب او در داخل کوچه رفتم اما او به سرعت و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شده بود.

    همزمان با آغاز تحقیقات در خصوص پرونده شاکی پرونده ، ماموران اداره چهاردهم با شناسایی پرونده کلاهبرداری و سرقت های مشابه در پایگاه های پلیس آگاهی موفق به شناسایی دهها مالباخته ی دیگر در مناطق مختلف تهران بویژه در مناطق پیروزی، راه آهن، جمهوری، ولیعصر ، شمیرانات ، وحدت اسلامی، منیریه، انقلاب، کارگر ، آزادی، نواب، جیحون و... شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و به بهانه پرداخت حقوق ماهیانه بیمه شان و توسط مأمور بیمه قلابی مورد سرقت پول و طلاهایشان قرار گرفته بودند.

    تمامی مالباختگان (عمدتا پیرزن های تحت پوشش بیمه) در اظهاراتی مشابه عنوان کرده بودند که فردی حدودا 40 ساله ، با صورت سبزه ، قد متوسط با یک دستگاه موتورسیکلت به در خانه آنها مراجعه ، ضمن معرفی خود به عنوان مأمور بیمه مدعی پرداخت حقوق بیمه ی آنها شده ، با این ترفند و ضمن نشان دادن مقادیری پول اعتماد آنها را جهت پرداخت حقوق به صورت کامل جلب و نهایتا پس از شناسایی دقیق محل وجوه نقد مالباختگان آنها را به بهانه آوردن آب یا چای به آشپزخانه فرستاده و در یک فرصت کوتاه تمامی وجوه نقد و بعضا طلاهای آنها را سرقت کرده است .

    با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری و سرقت ، ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از چهره نگاری و اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری و متهم تحت تعقیب مرجع قضایی بنام "سیامک " ( متولد 1357 ) شدند که از سال 1390 و با تأمین قرار قانونی ، تحت عنوان مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود .

    با شناسایی تصویر "سیامک . ر" توسط تمامی شکات و مالباختگان ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه سیامک در خیابان فرجام شده اما مشخص شد که متهم به تازگی مخفیگاه خود را تغییر داده است.
    با توجه به متواری شدن سیامک از مخفیگاهش کارآگاهان در ادامه اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو SD به شماره شدند که برابر اطلاعات بدست آمده سیامک با آن عمدتا در مناطق شرق تهران بویژه منطقه تهرانپارس تردد می کند ؛ نهایتا با شناسایی دقیق محل تردد سیامک در فلکه سوم تهرانپارس ، کارآگاهان موفق به دستگیری و انتقال وی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

    سیامک . ر پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیبس آگاهی و انجام مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان ، صراحتا به کلاهبرداری از تمامی آنها و جعل عناوین دولتی بویژه مأمور بیمه ، مأمور ویژه یکی از وزارتخانه ها و کارمند شهرداری و همچنین استفاده از هویت های مجعول علیرضا رحیمی و علی اسماعیلی اعتراف کرد .

    سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با عنایت به شناسایی دهها مالباخته و اعتراف صریح متهم به انجام دهها فقره کلاهبرداری و سرقت های مشابه از مستمری بگیران بیمه و با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنید

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو