عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

آمادگی همکاری با تمامی بانک‌های روسی را داریم

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ما در بانک توسعه صادرات ایران این آمادگی را داریم با تمامی بانک‌های روسیه همکاری داشته باشیم تا زمینه توسعه صادرات فراهم شود.

آمادگی همکاری با تمامی بانک‌های روسی را داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، چهارمین اجلاس گروه بانکی و مالی ایران و روسیه صبح روز پنجشنبه (11 شهریورماه) با حضور نمایندگان مختلف بانک‌های ایران و روسیه در ساختمان بانک مرکزی ایران برگزار شد.
    دکتر علی صالح آبادی در این نشست گفت: در راستای سیاست‌های بانک‌های مرکزی دو کشور (ایران و روسیه)‌ که اهتمام جدی برای افزایش روابط بانکی دارند،‌بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک توسعه صادرات ایران و بانک مرکزی روسیه نیز یک بانک را به عنوان نماینده به منظور برقراری روابط دوجانبه بانکی معرفی کرده اند. خوشبختانه با سیاست‌های خوب بانک‌های مرکزی دو کشور، توافقنامه‌هایی امضا شده اند، که بر اساس آن امروزٰ شرایط صادرات کالای ایرانی به روسیه فراهم شده است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر، همکاری‌ها با بانک های روسی در سطح بسیار خوبی در حال انجام است و در جریان این نشست قراردادهای تکمیلی نیز امضا شد تا زمینه بهتر همکاری‌ها فراهم شود.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در معرفی این بانک به نمایندگان کشور روسیه اظهار کرد: بانک توسعه صادرات ایران که به‌عنوان اگزیم بانک ایران شناخته شده استٰ ‌وظیفه توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور را می‌تواند بر عهده بگیرد.
    وی افزود: ما علاوه بر فعالیت‌های معمول خود، شرکت «مدیریت خدمات صادرات» را با همکاری بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون راه‌اندازی کرده‌ایم؛ این شرکت وظیفه دارد تا به افزایش تعاملات اقتصادی، صادرات و واردات دو کشور کمک کند تا اقدامات اقتصادی راحت‌تر و بهتر انجام شود.
    صالح آبادی با اشاره به فعالیت‌های شرکت «مدیریت خدمات صادرات» گفت: این شرکت در مرحله نخست از طرف دولت ماموریت دارد تا حجم مراودات اقتصادی ایران و روسیه را گسترش دهد. همچنین قرارداد همکاری این شرکت با یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای روسیه نهایی شده تا محصولات ایرانی از این طریق در روسیه به فروش برسند.
    وی ادامه داد: علاوه بر این یک مکان بازار اینترنتی برای معرفی محصولات ایرانی به صورت 20 زبانه تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود تا کالاهای ایرانی صادراتی از طریق این سامانه برای صادرات به کشورهای مختلف عرضه شوند.

    به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات ما در حوزه بانکی و هم در راستای فعالیت این شرکت این آمادگی را داریم که با طرف روس همکاری کامل داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی