عصر بازار

رونق بازار مسکن از نیمه‌ اول سال ۹۶

عصر اعتبار- مدیرعلمی طرح جامع مسکن گفت:در شش ماهه گذشته رکود سه ساله بازار مسکن، تاحدی بهبود یافت و پیش بینی می شود این وضعیت در شش ماهه دوم هم ادامه یابد و در نیمه اول سال۹۶ شاهد رونق بازار خواهیم بود.

رونق بازار مسکن از نیمه‌ اول سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، فردین یزدانی  درباره شرایط بازار مسکن در نیمه اول سال جاری ادامه داد: تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در اثر بهبود قدرت خرید مردم درماه های گذشته افزایش یافته است و پیش از رسیدن حجم معاملات به کف و عمیق ترشدن رکود، بازار تا حدودی رونق گرفت.

    وی اظهارکرد: باتوجه به وضعیت بازار مسکن در شش ماهه ابتدایی سال به نظر می رسد که در نیمه دوم سال 95، ‌ بازار با ثبات اما رو به پیشرفتی را تجربه کنیم و شاهد وارد آمدن شوک جدیدی به بازار نخواهیم بود.

    به گفته این کارشناس ارشد مسکن درصورتی که رشد اقتصادی مورد نظردولت(5 درصد) درسالجاری محقق شود، در نیمه دوم سالجاری بازار مسکن رونق نسبی می یابد و شاهد رشد حجم معاملات خرید و فروش خواهیم بود.

    یزدانی معتقد است که افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن، ‌ کاهش نرخ سود و همچنین رشد اعتبارات بانکی دررونق نسبی بازار مسکن طی ماه های گذشته موثربوده است.

    مدیرعلمی طرح جامع مسکن در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهوری درباره کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم به 9.5 درصد بیان کرد: این اقدام اگرچه مثبت تلقی می شود اما نمی تواند تاثیر چشم گیری در رونق بازارمسکن داشته باشد زیرا تنها تعداد کمی از متقاضیان خرید مسکن از این تسهیلات استفاده می کنند.

    وی افزود: با کاهش نرخ سود بانکی و کاهش میزان اقساط پرداخت شده در هرماه، ‌تعداد متقاضیان و سپرده گذاران افزایش می یابد اما بازار مسکن دچار تکانه نمی شود و تغییر محسوسی ایجاد نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی