عصر بازار

فردا با شرایط جدید برگزار می‌شود؛

مزایده ۷۰۰ میلیاردی ۱۱۷ جایگاه سوخت

عصر اعتبار- مزایده ۱۱۷ جایگاه سوخت متعلق به ۲۵ استان فردا به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

مزایده ۷۰۰ میلیاردی ۱۱۷ جایگاه سوخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین،  جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با آسیب‌شناسی که در نحوه واگذاری‌ها، فردا 117 جایگاه سوخت متعلق به 25 استان کشور به ارزش تقریبی 700 میلیارد تومان واگذار می‌شود.
    جزئیات این واگذاری را می‌توایند از اینجا مشاهده نمایید.
    وی با بیان اینکه واگذاری جایگاه‌های سوخت در سال گذشته چندان موفقیت آمیز نبود، گفت: با آسیب‌شناسی که در نحوه واگذاری‌ها صورت گرفت، تغییراتی نسبت به سال گذشته ایجاد شد و تسهیلات بیشتری را برای متقاضیان در نظر گرفتیم. شرایط سال گذشته به گونه‌ای بود که هر متقاضی که درخواست جایگاه سوخت را داشت باید تا 40 درصد مبلغ را به صورت وجه نقد و 60 درصد مابقی را به صورت اقساط دو ساله ارائه می داد.
    وی با بیان اینکه مدت اقساط طولانی‌تر از قبل شده تصریح کرد: در بازنگری‌ها مقرر شد در تسهیلات جدید، شرایط به نفع خریدار تغییر کند و 40 درصد به 30 درصد کاسته شود و اقساط 2 ساله به 3 و 4 ساله افزایش یابد.
    سبحانی با بیان اینکه عرضه 24 جایگاه سوخت از 117 جایگاه کشور در تهران در فهرست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار دارد گفت: سقف و کف ارزش ریالی جایگاه های سوخت در تهران از حدود 2 میلیارد تا 22 میلیارد تومان است. این در حالی است که در برخی از شهرستان ها ارزش ریالی جایگاه های سوخت بالاتر از تهران است.
    وی تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها مانند مهاباد در آذربایجان غربی ارزش‌گذاری جایگاه سوخت حدود 12 میلیارد تومان و در اصفهان حدود 15 میلیارد تومان برای قیمت پایه در نظر گرفته شده است که این قیمت‌ها بر اساس متراژ و موقعیت مکانی است و این گونه نیست که در تهران الزاما جایگاه سوخت گران‌تر از شهرستان باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی