عصر بازار

رئیس کمیته امداد:

با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد گفت: امروز با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم که به دلایل گوناگونی از جمله طلاق، اعتیاد، فوت سرپرست خانوار و بیکاری است، بطوری که در زمان فعلی عرصه بر فقرا تنگ و شرایط زندگی آنها نیز دشوار تر شده است.

با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و حمایتی نهادها برای خدمت به محرومان و جامعه هدف کمیته امداد دیدار و گفتگو کرد.

    سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این دیدار با تاکید بر همکاری نزدیک بین دستگاه های اجرایی کشور که باعث شناسایی اولویت های کاری و جلوگیری از پراکندگی امور می شود، گفت: استفاده از ظرفیت های فرهنگی موجود در سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند به آموزش و نشر علوم قرآنی در میان دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کند. در این زمینه می توان از اماکن و فضاهای فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با فعالیتهای کمیته امداد استفاده بهینه کرد.

    وی با بیان اینکه کمیته امداد دارای بزرگترین بانک اطلاعاتی محرومان کشور شامل سالمندان، زنان سرپرست خانوار ، ایتام بیماران صعب العلاج و نیازمندان است، اظهار امیدواری کرد: رویکرد اصلی خدمات کمیته امداد  توانمند سازی خانواده ها و مددجویان است بطوری که سال گذشته یکهزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به  130 هزار نفر از واجدان شرایط پرداخت شده است . همچنین سال گذشته 150 هزار خانوار با ارائه تسهیلات اشتغالزایی توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شده اند.

    وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان دارند، تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد ولی ما امروز با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم که به دلایل گوناگونی از جمله طلاق ، اعتیاد ، فوت سرپرست خانوار و بیکاری است بطوری که در زمان فعلی عرصه بر فقرا تنگ و شرایط زندگی آنها نیز دشوار تر شده است.

    فتاح در این دیدار خواستار تعامل و همکاری بیشتر سازمان اوقاف و امور خیریه برای خدمت به جامعه هدف این نهاد بویژه قشر جوان و تحصیلکرده شد و خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از شبکه های نیکوکاری ایجاد شده در کمیته امداد و گسترش آن در اماکن و بقاع متبرکه می تواند برای حل مشکلات نیازمندان در مناطق محروم کشور گام های موثری بردارد.

    حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و تعیین سرفصل‌ها و نقاط مشترک با تشکیل دو کارگروه از سوی دو سازمان برای گسترش و همکاری‌های فی مابین و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود شد و گفت:تبلیغ و ترویج برای جمع آوری کمکهای مردمی  باید با نگاه مناسب و جهت گیری صحیح انجام شود و سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد با تشکیل کارگروه های تخصصی برای تعامل و همکاری گسترده تر با کمیته امداد اقدامات لازم را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی