عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا و کاهش ارزش دلار موجب شد قیمت طلا افزایش یابد.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز با افزایش همراه بود.
    رشد فرصت های شغلی در اقتصاد آمریکا در ماه اوت پس از 2 ماه رشد قابل توجه، ضعیفتر از حد انتظار بود.
    مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ناامیدی ازآمارهای بازار کار آمریکا به خوش بینی در بازار طلا تبدیل شده است. می توان انتظار داشت که قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1350 دلار افزایش یابد.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز حدود 0.2 درصد افزایش داشت و به 1326 دلار و 83 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه تا بیش از یک درصد افزایش یافته بود.
    قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد افزایش به 1330 دلار و 50 سنت رسید.
    سم لافلین، تاجر بازار طلا در یادداشتی نوشت :«پس از انتشار آمارهای ضعیف بازار کار در روز جمعه و همزمان با کاهش شانس افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، ما شاهد افزایش تقویت قیمت طلا خواهیم بود.»
    با توجه به تعطیلی روز کارگر در آمریکا انتظار می رود امروز حجم معاملات در بازار پایین باشد.
    روز جمعه، جفری لاکر، رئیس فدرال رزرو شعبه ریچموند گفت، به نظر می رسد که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی شده که تصمیم بر افزایش نرخ بهره را تضمین می کند.
    بانک های بزرگ وال استریت همچنان بر این اعتقادند که نرخ بهره در سال جاری میلادی یک مرتبه افزایش خواهد یافت و این افزایش احتمالا در ماه دسامبر رخ خواهد داد.
    شاخص دلار در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد کاهش به 95.664 رسید. تقویت ارزش دلار موجب گران تر شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها می شود و تقاضا را پایین می آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی