عصر بازار

رسالت اصلی بانک توسعه تعاون حمایت از بخش تعاون است

عصر اعتبار- حجت اله مهدیان در همایش علمی " اندیشه تعاون راه سوم در اقتصاد "در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن هفته تعاون به تعاون‌گران سراسر کشور گفت: امیدواریم برگزاری این همایش ها به رشد و بالندگی بخش تعاون کشور کمک شایانی کند.

رسالت اصلی بانک توسعه تعاون حمایت از بخش تعاون است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، وی ضمن اشاره به جوان بودن بانک توسعه تعاون گفت: این بانک هر ساله شرایط بهتری را در عرصه اقتصادی تجربه کرده و همواره در تلاش است  با افزایش سرمایه، سرویس و خدمات بیشتر و با کیفیت تری به تعاونگران و فعالان این بخش ارائه دهد.

    مهدیان در ادامه ضمن اشاره به اساسنامه بانک افزود: طبق این اساسنامه بانک توسعه تعاون موظف است 70درصد از تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد که بانک  تا به امروز کاملا به رعایت این بند و حتی فراتر از آن هم پایبند بوده است

    وی افزود: در سال گذشته مجموعه تسهیلات پرداختی در سراسر کشور از طریق 400 شعبه این بانک  27هزارمیلیارد ریال بوده که امید است این رقم در سال جاری به 40هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

    سرپرست بانک توسعه تعاون در این همایش گفت: به مناسبت هفته تعاون طرحی به نام امید در بانک طراحی شد که در این طرح از ابتدا تا آخر شهریورماه سال 95، شش درصد بخشودگی جریمه یا وجه التزام لحاظ شده است که طبق این طرح اتحادیه ها و شرکت های تعاونی می توانند با پرداخت بدهی های خود از این معافیت برخوردار شوند.

    مهدیان یکی از اقدامات خوب بانک توسعه تعاون را در سال 94 انتشار اوراق گواهی سپرده به مبلغ 2هزار میلیارد ریال ، دانست و افزود: برای سال جاری 3هزار میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده خواهیم داشت که منتظر اخذ مجوز آن از بانک مرکزی هستیم تا بتوانیم این اوراق را در زمان مقرر انتشار دهیم.

    وی در ادامه به صندوق سرمایه گذاری توسه تعاون صبا اشاره کرد و گفت: این صندوق باهدف ایجاد ابزارهای نوین مالی و تأمین منابع بخش تعاون در سال 94 تأسیس شد .

    مهدیان در ادامه حمایت بانک از 3پروژه بزرگ شهرداری در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد خبر داد و افزود:عاملیت فروش 10هزارمیلیارد ریال فروش اوراق مشارکت در این پروژه ها در اواخر سال گذشته و سال جاری برعهده بانک توسعه تعاون است .

    وی افزود : راه اندازی  7500 واحد کوچک ومتوسط  با تامین اعتباری بالغ بر160هزار میلیارد اعتبار از تکالیفی است که بانک مرکزی پذیرفته است و بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی بنگاههایکوچک و متوسط سهم عمده ای رادر این میان به عهده دارد .

    وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون تاکنون با توجه به فعالیت های عمده ای که در این زمینه داشته است تاکنون چندین بار مورد تقدیر وزارت صنعت،معدن و تجارت و بانک مرکزی قرار گرفته است.

    مهدیان یکی دیگر از رسالتهای بانک را پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و زوجین خواند و گفت: تفاهم نامه های بانک با سازمان های مذکور به مبلغ 200میلیاردریال امضاء شد که این تسهیلات سبب برکت بانک می شود و همکاران ما دربانک توسعه تعاون با اعتقاد این کار را انجام می دهند.

    گفتنی است در همایش اندیشه تعاون ،سرپرست بانک توسعه تعاون در انتهای سخنرانی خود به شیوه های تأمین مالی تعاونی ها و چالش ها و استراتژی های آنها اشاره کرد و راهکارهایی را در این خصوص پیشنهاد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو