عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین در سمنان:

بانک مرکزی به نقدهای دلسوزانه درباره FATF توجه جدی کند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به نقدهایی که درباره قرارداد FATF مطرح است گفت: بانک مرکزی باید به نقدهای دلسوزانه درباره FATF توجه جدی کند.

بانک مرکزی به نقدهای دلسوزانه درباره FATF توجه جدی کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، غلامحسن تقی نتاج در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: البته باید توجه داشت که اجرای FATF در ایران هنوز به قطعیتی که در دیگر کشورها وجود دارد؛ نرسیده است. اما بانک مرکزی باید با مراقبت FATF را پیش ببرد و  به بحث‌هایی که در قوای سه‌گانه است و نقدهای دلسوزانه‌ای که در این زمینه انجام می‌شود، توجه جدی داشته باشد.
    مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه قرارداد FATF در ابتدای امر توسط بانک مرکزی اطلاع‌رسانی شده و هم‌اکنون نیز همان‌طور که قبلاً اعلام‌شده بود؛ از سوی این بانک برای اجرا، مراقبت می‌شود بیان کرد: برای اجرای قرارداد FATF، هنوز به قطعیت نهایی که در بقیه کشورهاست نرسیده‌ایم.
    وی در این زمینه افزود: باید به دولت و بانک مرکزی در داخل کشور و نیز روابط بین‌الملل فرصت داده شود که با مراقبت این کار را پیش ببرند.
    مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه امروز سپرده‌های جدید و استمهال اقساط وام‌های قبلی در استان‌های کشور به رونق تولید اختصاص‌یافته است تصریح کرد: باید بدانیم که این مهم به‌تنهایی منجر به رونق تولید نخواهد شد و نظام بانکی تنها بخشی از مجریان برنامه‌هایی است که باید برای خروج از رکود حاکم بر کشور و رونق تولید اجرایی شود.
    وی با بیان اینکه امروز بسیاری از بنگاه‌های تولیدی کشور مشکل نقدینگی و اعطای تسهیلات ندارند؛ از مشکلات بازاریابی و فروش محصولات، به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات این بنگاه‌ها یادکرد و خاطرنشان کرد: استمهال بدهی گذشته بنگاه‌ها به بانک‌ها می‌تواند جایگزین تسهیلات جدید شود.
    مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه متأسفانه امروز قیمت محصولات داخلی در کشور حتی به‌اندازه قیمت تمام‌شده آن نیز نیست گفت: در این شرایط، اعطای تسهیلات جدید به بنگاه‌های اقتصادی حتی منجر به افزایش بدهی و زیان بیشتر این بنگاه‌ها نیز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی