عصر بازار

پرداخت نیمی از مطالبات گندمکاران تا پایان هفته

عصر اعتبار- وزیر جهادکشاورزی از افزایش سطح زیر کشت پاییزه چغندر قند به ۱۸ هزار هکتار و همچنین پرداخت نیمی از طلب گندمکاران تا پایان هفته جاری خبر داد.

پرداخت نیمی از مطالبات گندمکاران تا پایان هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز سال زراعی جدید در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران، ضمن عذخواهی از گندمکاران برای تاخیر پیش آمده در پرداخت مطالبات شان افزود: تاکنون 140 هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده و 800 هزار میلیارد ریال آن باقی مانده است. نیمی از این بدهی قرار است از طریق فروش اوراق مشارکت در بورس (تا سه شنبه) پرداخت شود.
    وی تاکید کرد، همه مطالبات تا 2 هفته آینده پرداخت می شود.

    ** کارخانه قند ذزفول احیا می شود
    وزیر جهادکشاورزی درباره وضعیت تولید شکر در کشور گفت: عمده مشکل ما در بخش خودکفایی شکر کمبود کارخانجات قند است، به عنوان مثال ما در استان خوزستان دو کارخانه در شهرهای اهواز و دزفول داریم که سال های متمادی تعطیل شده و این امر آسیب جدی به بخش کشاورزی وارد کرده است.
    حجتی از ارایه طرحی به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احیای کارخانه قند دزفول خبر داد تا به زودی اقدام ها برای احیای این کارخانه آغاز شود.
    به گفته وزیر جهادکشاورزی هم اکنون در خوزستان ظرفیت تولید چهار میلیون تن قند وجود دارد، در حالی که نمی توان یک کیلو از آن را در این استان فرآوری کرد.
    حجتی می گوید، در صورت احیای دو کارخانه دزفول و اهواز و ایجاد چند کارخانه دیگر می توان مشکل شکر را در کشور حل کرد و به خود کفایی رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی