عصر بازار

در تازه ترین نظرسنجی کیتکو مطرح شد؛

نشست ٢١سپتامبر عاملی مهم برای نوسانات بهای طلا

عصر اعتبار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که نشست ۲۱ سپتامبر فدرال رزرو آمریکا مهمترین عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

نشست ٢١سپتامبر عاملی مهم برای نوسانات بهای طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، نظرسنجی جدید حاکی است که قیمت طلا احتمالا تا پیش از برگزاری نشست حساس و مهم فدرال رزرو آمریکا تثبیت شده یا با کاهش نسبی روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار داشته است. سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو هستند تا در خصوص خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند.

    در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز 15 تحلیلگر اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 46 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده و پیش از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد. بقیه کارشناسان اقتصادی نیز ( از هر گروه 27 درصد) یا به افزایش قیمت طلا رای دادند یا اعلام کردند که قیمت طلا طی روزهای آتی تغییر چندانی نخواهد کرد.

    فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز 664 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 438 نفر معادل 66 درصد اعلام کردند که قیمت طلا در هفته آینده با افزایش نسبی روبرو می شود. 136 نفر معادل 20 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش همراه خواهد شد و 87 نفر معادل 13 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

    جورج گرو مدیر موسسه سرمایه گذاری آر بی سی تاکید کرد: نگرانی نسبت به نشست فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا را طی روزهای آینده بین 1300 تا 1350 دلار نگه خواهد داشت.

    به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت. براساس گزارش سایت طلا، برخی تحلیلگران اقتصادی نیز تاکید کردند که قیمت طلا باید سطح مقاومتی 1358 داری را بشکند تا بتواند تا 1392 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو