عصر بازار

تدوین سازوکار اوراق قرضه بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه ساز و کار انتشار اوراق قرضه به زودی تدوین می‌شود، گفت: در صورت انتشار اوراق تمامی بدهی مراکز طرف قرار داد پرداخت می‌شود.

تدوین سازوکار اوراق قرضه بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد جواد کبیر در مورد انتشار اوراق قرضه سازمان بیمه سلامت افزود: این اوراق با تصویب مجلس برای پراخت مطالبات مراکز طرف قرار داد از سازمان بیمه سلامت منتشر خواهد شد که البته هنوز منتشر نشده است.

    وی با اشاره به اینکه ساز و کار انتشار اوراق هنوز مشخص نشده است، گفت: در آینده ای نزدیک با تدوین مراحل صدور این اوراق و اینکه چگونه باید در اختیار مراکز طرف قرار داد قرار گیرد عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد اینکه چه تضمینی برای پرداخت مطالبات از طریق اوراق وجود دارد، گفت: دولت اوراق را تضمین خواهد کرد که در صورت واگذاری بدهی به مراکز نیز پرداخت می شود.

    کبیر به بدهی های سازمان بیمه سلامت نیز اشاره کرد و ادامه داد: مراکز درمانی و خصوصی طرف قرارداد تا پایان سال گذشته بیش از 6 هزار و 400 میلیارد تومان از سازمان بیمه سلامت طلب‌کار بودند که البته بدهی امسال نیز از ابتدای سال به آن اضافه شده است و چنانچه 8 هزار میلیارد تومان اوراق در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم بدهی سال گذشته و 6 ماهه امسال را تسویه کنیم و در این صورت دیگر مشکلی در پرداختها نخواهیم داشت.

    وی با اشاره به اینکه 40 میلیون نفر تحت پوشش سازمان هستند، گفت: فقط در طرح بیمه همگانی 11 میلیون نفر بیمه شدند که بیش از 80 درصد این افراد نیازمند و حاشیه نشین هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی