عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اعلام کرد

تخفیف ۳۵ درصدی کارمزد به تعاونی‌های خوش حساب

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از رشد ۳۰ درصدی عملکرد صندوق در سال گذشته خبر داد و گفت:‌ این میزان رشد، بیش از ۴۰ میلیارد ریال سودآوری داشته است.

تخفیف ۳۵ درصدی کارمزد به تعاونی‌های خوش حساب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی حسین نژاد در تشریح نحوه حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از شرکتهای تعاونی، اظهار کرد: حمایت ما از تعاونی‌ها بیشتر در قالب ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای وام‌ها و تسهیلاتی است که تعاونی‌ها دریافت می‌کنند و کارمزدی که برای این نوع ضمانت‌نامه‌ها از شرکتهای تعاونی می‌گیرند 50 درصد کارمزد بانکها است.

    وی افزود: در صورت خوش حسابی مشتریان، 35 درصد از کارمزد 50 درصدی در پایان دوره تخفیف و به منظور حمایت از شرکتهای تعاونی به آنها عودت داده می‌شود.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خاطرنشان کرد: در مناطق برخوردار صندوق ضمانت تنها 70 درصد تسهیلات وام گیرندگان بخش تعاون را تضمین می‌کند ولی در مناطق محروم و طرح‌های دانش بنیان این رقم تا 80 درصد مبلغ وام افزایش می یابد.

    به گفته حسین نژاد، برای آنکه هم حق دولت تضییع نشود و هم تعاونی‌ها مورد حمایت قرار بگیرند بلافاصله بعد از ارائه درخواست در صندوق ضمانت، شرکتها را اعتبارسنجی می‌کنیم و ریسک شرکتها را در قبال تعهد بانکها قبول می‌کنیم.

    وی از ضمانت‌نامه‌ معاملات به عنوان یکی دیگر از ضمانت‌نامه‌های صادره صندوق نام برد و افزود: با اعمال تحریم‌های خارجی رکود بر اقتصاد کشور حاکم شد و تعاونی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نبودند لذا برای رونق اقتصادی بخش تعاون، ضمانت‌نامه معاملات را طراحی کردیم به این نحو که برای شرکتهایی که قصد تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش جهت راه اندازی مجدد شرکت یا افزایش ظرفتیشان داشتند ضمانت‌نامه‌ای صادر کردیم که با ارائه به شرکتهای تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

    به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، پایین آمدن قیمت تمام شده تامین مواد اولیه و ایجاد رونق اقتصادی از جمله مزایای صدور ضمانت‌نامه‌های معاملات است.

    حسین نژاد تصریح کرد: امروز اگر تعاونی‌ها بخواهند از طریق سیستم بانکی و با کارمزد متعارف تامین مالی انجام دهند باید بین 15 تا 18 درصد سود پرداخت کنند، در حالی که با ضمانت‌نامه‌های معاملات می‌توانند با کمتر از نیم درصد هزینه، تامین مالی کنند و ظرفیت شرکت را به راحتی ارتقا داده و حضور خود را در بازار حفظ کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو