عصر بازار

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری فنلاند در ایران

عصر اعتبار- در دیدار دکتر واعظی با وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند دو طرف ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همکاری های بخش خصوصی دو کشور تأکید کردند.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری فنلاند در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود واعظی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نقش و جایگاه حوزه ICT در توسعه کشور بعنوان یک سیاست مبنایی دولت اعلام کرد: دولت ها برای تقویت بخش خصوصی و تامین منابع مالی و بانکی نیز نقش اساسی دارند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه منابع بانکی کشور فنلاند برای اعطای خط اعتباری به شرکت های مهم از جمله شرکت نوکیا می تواند در جهت سرمایه گذاری مشترک و تولید مشترک در داخل ایران تأثیر گذار باشد، بیان کرد: این موضوع بیان کرد: کشور ایران آمادگی لازم را دارد تا از این همکاری بهره برداری لازم را به دست آورد، البته این موضوع ابتدا باید توسط دولت فنلاند بررسی و نتیجه آن به ما منعکس شود.

    در ادامه این دیدار نیز برنر، وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان نماینده دولت آمادگی داریم که در کلیه زمینه‌های ارتباطی از جمله دولت الکترونیک، امنیت شبکه که امروز نقش مهم و اساسی در هر کشور دارد همکاری لازم را انجام دهیم.

    وی افزود: همچنین در دیجیتالی کردن خدمات بیشتر به مردم دو کشور در زمینه های سلامت، حمل و نقل، آموزش و فراهم نمودن فرصت های جدید تبادل داده ها و همچنین خدمات موبایل آمادگی لازم را برای همکاری مشترک اعلام می کنیم.

    وی بیان کرد: امروزه داده ها بعنوان سرمایه نقد کشورهای دنیا به حساب می آیند و باید آن ها را با رعایت و صلاح و منافع کشورها تبادل کرد.

    وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند از آمادگی این کشور برای مبادله اطلاعات را با ایران خبر داد و گفت: با توجه به سفر آینده نزدیک رئیس جمهور فنلاند به ایران مایل هستیم که نقش شرکت های فنلاندی و حضور فعال‌تر آنها را در بازار حوزه ICT ایران از جمله توسعه زیرساخت ها افزایش پیدا کند.

    او همچنین خواستار همکاری های آموزشی و دانشگاهی دو کشور در زمینه نوآوری و فناوری های جدید ارتباطی و شرکتهای STARTUP که نقش مهم و قابل توجهی در بازار کسب و کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند، شد.

    در این دیدار شرکت های بخش خصوصی از جمله شرکت های اپراتوری حاضر در این دیدار گزارشی از دستاودرها و پیشرفت های کشور خود را ارائه و زمینه های همکاری های مشترک را در خصوص انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک را ارائه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی