عصر بازار

نوسانات طلا در هفته جاری؛

کاهش ۲۰ دلاری اونس جهانی

عصر اعتبار- در هفته که گذشت هر گرم طلا ۱۸ عیار حدود ۷۰۰ تومان، مثقال طلا ۲۳۰۰ تومان نوسان پیدا کرد و اونس جهانی طلا در همین مدت حدود ۲۰ دلار با کاهش قیمت روبه رو شد.

کاهش ۲۰ دلاری اونس جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، بازار طلا و سکه در هفته که گذشت با نوسانات و تغییرات نسبی همراه بود.

    هر گرم طلای 18 عیار در میان انواع طلا بازار با ثبات‌تری را در این هفته پشت سر گذاشت. این نوع طلا در شروع هفته 113 هزار و 140 تومان در بازار عرضه شد و در روزهای بعد با شیبی ملایم در جهت افزایش حرکت کرد و به 113 هزار و 887 تومان رسید.

    طلای 18 عیار در روز - چهارشنبه  24 شهریور- معکوس شد و 113 هزار و 846 تومان فروخته شد تا در مجموع 724 تومان در روزهای اخیر نوسان پیدا کرده باشد.

    در میان دیگر انواع طلا، مثقال طلا در هفته جاری با نوساناتی همراه شد. این نوع طلا در ابتدای هفته 492 هزار و 800 تومان در بازار عرضه شد، در ادامه با کاهش 1000 تومانی به 491 هزار و 500 تومان رسید و درنهایت در اواخر هفته بار دیگر روند صعودی پیدا کرد و به 493 هزار و 800 تومان رسید تا مثقال طلا در این هفته 2300 تومان نوسان پیدا کرده باشد.

    اونس جهانی طلا نیز در این بازه زمانی نوساناتی داشت. این نوع طلا در اوایل هفته جاری حدود 1338 دلار قیمت داشت، در روزهای بعد با روند کاهشی به 1331 و بعد 1328 دلار کاهش یافت و در اواخر هفته با ادامه این روند کاهشی به 1318 دلار رسید. اونس جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت حدود 20 دلار از ابتدا تا انتهای هفت کاهش قمیت پیدا کرده باشد.

    همچنین بر اساس جدیدترین نظرسنجی طلای کیتکونیوز از کارشناسان و سرمایه‌گذاران جهانی، طلا احتمالا تا زمان برگزاری نشست سیاست پولی ماه جاری بانک مرکزی آمریکا در سطح ثابت یا پایین‌تری معامله خواهد شد و بهای معاملات طلا که اوایل هفته گذشته به بالاترین سطح در سه هفته اخیر رسیده بود.

    طبق نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان بازار طلا، بیشتر تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌ها در کوتاه‌مدت تحت فشار منفی باقی بماند، در حالی که سایرین به قیمت‌های بالاتر در بلندمدت خوشبین مانده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی