عصر بازار

۸۰۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات دریافت کرده اند

عصر اعتبار- وزیر صنعت گفت: آماری که صبح امروز دریافت کرده ام نشان از جذب تسهیلات توسط ۸۰۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط دارد که بخشی از طریق سامانه و بخشی از طریق مراجعه مستقیم به بانک این مهم را پیگیری و دریافت کرده اند.

۸۰۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات دریافت کرده اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای توسعه تولید و استفاده از توانمندی‌های داخلی و توسعه صادرات، به تشکیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تحقق توسعه و رشد توانمندی های داخلی نیازمند اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی بود که دولت در این راستا برنامه های خود را در قالب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی پیشنهاد کرد، اما به دنبال تاکیدات رهبری این ستاد راهبری تبدیل به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شد که از ابتدای امسال فعال شد و اولویت بندی ها بر مبنای رونق تولید و توسعه صادرات قرار گرفت.

    نعمت زاده افزود: با توجه به اینکه صنایع کوچک و متوسط در سال های اخیر بیشترین آسیب را متحمل شده اند فعال شدن آنها در اولویت قرار گرفت.

    وی در ادامه افزود: امسال بسیاری از وسایل پیشرفته پزشکی در داخل کشور تولید و به ده‌ها کشور صادر شد و خوشبختانه تحرکات خوبی در این بخش انجام شده است، اما باز هم راه درازی را در پیش داریم.

    نعمت زاده با اشاره به برنامه ششم توسعه و رشد 8 درصدی هدفگذاری شده در آن گفت: تحقق این رشد نیازمند منابع مالی بسیاری است و صنعتگران در این زمینه باید بسیار تلاش کنند.

    وی به فعالیت مجلس نیز اشاره کرد و گفت: مجلس در مدت زمان فعالیت خود تاکنون 15 طرح را تهیه کرده و ارائه داده است و این در حالی است که تاکید داشتیم از اینکار خودداری کند و نمایندگان اجازه دهند که این طرح ها در قالب لوایح کارشناسی شده به مجلس تقدیم شود تا نتایج مطلوبی از آنها حاصل شود.

    نعمت زاده با بیان اینکه امروز جهان به این نتیجه رسیده است که در راستای توسعه به مقررات زدایی بپردازد و ما نیز باید در این عرصه حرکت کنیم، افزود: کشور نیازمند تدوین قوانین جدید نیست و مجلس باید در راستای ثبات قوانین حرکت کند.

    وی با تاکید بر اینکه ارائه طرح از سوی مجلس باعث کندی کار و بی ثباتی می شود، افزود: باید از تصویب مواد و طرح های جدید خودداری کرده و به سمت مقررات‌زدایی حرکت کنیم.

    نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه نباید سنگ خام از ایران خارج شود، افزود: سنگ خام باید در ایران به محصول نهایی تبدیل شده و به مقصد معین صادر شود.

    وی اظهار کرد: صادرات در صنعت سنگ کشور باید با تعامل و همکاری اهالی سنگ، معماران و آرشیتکت ها انجام شود، چرا که بحث معماری و مهندسی ساختمان جدای از صنعت سنگ نیست.

    نعمت زاده همچنین افزود: اگر بتوانیم نمایشگاه ها را از نظر جغرافیایی و کاری به صورت تخصصی برگزار کنیم اثرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.

    وی بر توسعه معادن فعال به عنوان معادن گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: این نوع تجارت در دنیا شناخته شده است و می توان از این روش تجارت نیز استفاده مطلوب کرد.

    وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در دنیا حضور موفق اقتصادی داشته باشیم باید واحدهای کوچک به صورت تجمیعی فعالیت کنند و برای صادرات از طرف کنسرسیوم های صادراتی وارد عمل شوند چراکه این واحدهای کوچک این توان را ندارند که به صورت تک به تک در حوزه صادرات وارد عمل شوند.

    نعمت زاده با بیان اینکه صنایع کوچک عملکرد مطلوبی دارند، اما نباید کوچک بمانند و باید رشد کنند، گفت: در زمینه تجهیزات و ماشین آلات فرآوری در کشور شرایط مناسبی داریم.

    وی تصریح کرد: در گذشته معادن از روش انفجاری و پس از آن به روش سیم برشی در راستای استخراج سنگ اقدام می کردند، اما امروز شیوه های جدیدتری مورد استفاده قرار می گیرد که باید به آنها مجهز شویم تا به راحتی ذخایر معدنی خود را از دست ندهیم.

    نعمت زاده بر لزوم تجهیز به تکنولوژی روز تاکید کرد و افزود: در غیر این صورت جایگاه خود را در جهان به دست نخواهیم آورد و ارزش افزوده نیز در چنین شرایطی از کشور خارج می شود.

    وی با اشاره به نمایشگاه سنگ محلات گفت: وجود شهرک تخصصی سنگ ظرفیت ارزشمندی است و استقرار آن در کنار نمایشگاه سنگ و معادن می تواند زمینه مناسبی را برای آشنایی فعالان بین المللی با ظرفیت های سنگ این منطقه ایجاد کند.

    بر اساس این گزارش، نعمت زاده در ادامه سفر خود به محلات از نهمین نمایشگاه سنگ محلات و شرکت سنگبری سنگستان محلات که قرار است در سفر هیات دولت افتتاح شود بازدید کرد.

    وی در ادامه جهت حضور در نشستی با فعالان صنعتی و اقتصادی راهی خمین شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی